[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: zamieszanie z dyskami

From: Mishek <mishek_malpka_tlen.pl>
Date: Mon Mar 01 2004 - 14:14:28 CET

Uz.ytkownik Kaja Puto napisa?:
> ostatnimi czasy droga kupna nabylam nowy luksusowy sprzecik, trafilam
> niestety na niezbyt inteligentnych panow skladajacych mi komputer,i
> dostalam zestawik:
> ide0-> primary master cdrom, primary slave dvd-r,
> ide1-> secondary master dysk 80gb (dodam, ze nie jest to takie zwyczajne
> ide, bez ukochanych tasm, a z jakims beznadziejnym i sprawiajacym mi
> koszmarny problem kablem serial ATA). pobluzgalam troche, co za kretyn
> wstawil cdrom na primary master, ale pogodzilam sie z tym faktem,
> instalujac sobie spokojnie linuxa na hdc. az do czasu kiedy przyszlo mi
> [...]
Twój problem nie jest problemem z linuksem, ale z ustawieniami w BIOS.
Dysk SERIAL ATA jest to kontrolen RAID. Najprawdopodobniej w biosie
gdzies' masz istawione MIXED MODE dla kontrolerów SERIAL i IDE, dlatego
twój dysk SATA jest wykrywany jako HDC, a nie tak jak by nakazywa?
rozsa;dek HDE (pierwszy z kontrolera RAID). Czeka cie; zabawa z raidem.
najlepiej o tym poczytaz w specyfikacji producenta p?yty g?ównej

Pozdrawiam

--
Mishek