[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: ip publiczne na iptables

From: SzAmO <szamo_malpka_pf.pl>
Date: Fri Feb 20 2004 - 13:31:13 CET

Dnia Thu, 19 Feb 2004 23:07:44 +0100 "Tom" <america1@go2.pl> napisal(a):

> calkowicie sie nie zgadzam,
>
> co do NAT realizuja!!!! mam kontakt z routerami CIsco , odsylam do
> www.cisco.com

przeciez napisalem wyraznie ze realizuja NAT ale nie do przydzielania
publicznych IP (no chyba ze wykorzystasz swoj niepelnosprawny sposob)

> glupoty gadacie, ten sposob to marnowanie adresow IP!!!!! no jak ktos
> ich ma 151900 ;) to se moze tak robic,

mozna przydzielic fikcyjny IP ale trzeba pomyslec nad tym ze ten fikcyjny
IP ma swoj odpowiednik w internecie i przez to nie bedziemy mogli sie do
niego dostac... ale mozna wybrac IP kompa ktory napewno nas nie bedzie
interesowal..

> dzwonilem do Chip'a to samo mi powiedzieli, nie przydziela sie
> publicznych adresow w ten sposbo!!!! od tego jest DNAT i SNAT
chip to gazetka dla lamerkow windowsowych.. no comment.. widac jak sie
chlopaki znaja..

> nie mylcie pojec SNAT DNAT MASKARADA, myslicie ze NAT zluzy tylko do
> udostepnienia netu userom z LANu?

oczywiscie ze ich nie myle.. ale chyba Ty je mylisz.. ja nie uzywam
maskarsdy do udostepnianbia neta... ja uzywam SNAT bo jest lepszy w moim
przypadku

> no jak uwazacie ze ludzie z CHIP'a sa amatorami to ja dziekuje

no to ja Tobie tez dziekuje.. bo jestes troszke ograniczony z tego co
widac..

> nie ma roznicy czy jest ficzynie do NIC przydzielony 192.168.1.1 czy
> 80.1.1.1

jakto nie ma roznicy jak jest.. zastanow sie nad tym co Ty wypisujesz...

> jak zrobie SNAT DNAT z prywatnego na publiczy to ten komp bedzie
> widoczny ppod publicznym, efekt ten sam, a nie marnujemy adresow

oczywiscie ze bedzie widoczny... ale bedzie to niepelnosprawny sposob jak
Ci probuje od poczatku wytlumaczyc...

SzAmO
--

| If you think of MS-DOS as mono, and Windows as stereo, |