[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: samba- error

From: MikoDoom <mikodoom_malpka_icpnet.pl>
Date: Fri Feb 06 2004 - 10:48:21 CET

Użytkownik Dominik napisał:
> o co tu chodzi- takie cos mnozy mi sie w logu:
>
> ERROR: nmbd is already running. File /var/run/nmbd.pid exists and process
> id 559 is running.
>
> Domin

Jakby to tłumaczyć...demon NMBD już działa - sprawdź, czy nie masz
włączonych kilku NMBD ( polecenie ps aux | grep nmbd ), jak będziesz
miał więcej niż jeden - skiluj wszystkie ( polecenie kill -9 <pid
procesu> ) , wywal z podanego katalogu plik nmbd.pid i odpal jeszcze raz
  demona NMBD - prawdopodobnie wystarczy killall -HUP inetd.conf.

MikoDoom

P.S ( Poza grupą ) Niech Paweł K. Ci pomoże poustwiać ten serwer. Jest
tam tyle niepotrzebnych rzeczy , że głowa boli, nie mówiąc o braku
odpowiednich ustawień usług - naprawdę daj mu te uprawnienia
administracyjne, to Ci zrobi ten serwer tak jak powienien wyglądać.