[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Gdzie znaleźć opis instalacji HP 710 C dla Linux slackware 9.1

From: Gosc <gosciu_malpka_wp.pl>
Date: Sun Jan 11 2004 - 18:59:31 CET

WIELKIE DZIEKI ZNACZNIE JAŚNIEJSZA ODPOWIEDZ!!
Użytkownik "Skyname" <skyname@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> kiedys jak instalowalem ta drukarke to spisalem sobei w podpunktach mniejw
> iecej co trzeba zrobic (co zrobilem aby odpalic):
> ==========
> 1. Sprawdzenie lub instalacja pakietu "CUPS(...)" i "ESPGS(...)"
> - sprawdzenia dokonujemy chociażby przez zajrzenie do "/var/log/packages".
Jeśli okaże się, że takich pakietów nie zainstalowaliśmy to należy to zrobić
wykorzystując pakiety dostępne na CD z Linuksem lub sciągając najnowsze
paczki z ftp.slackware.com.
> - Jeśli zdecydujemy się ESPGS kompilować ze źródeł to najlepiej wywołać
opcję "./configure" w postaci "./configure --prefix=/usr", następnie "make"
i "make install". Po instalacji należy sprawdzić poleceniem "gs -h"
poprawność ścieżek przeszukiwania, czy czasem nie pojawiły się wpisy z
przedrostkiem NONE. Należy też sprawdzić czy czasem w katalogu
"/usr/local/bin" nie pojawił się plik "gs", gdyż w zamierzeniach ma być w
katalogu "/usr/bin"

> 2. Instalacja programu PNM2PPA i sterownika PPD (dla drukarki HPDJ710C)
> - należy rozpakować plik poleceniem "tar zxvf pnm2ppa-1.12.tar.gz", wejść
do powstałego katalogu i wydać kolejno komendy "./configure", "make", "make
install". Jeśli wszystko przebiegnie dobrze to w katalogu "/usr/local/bin"
powinny pojawić się pliki "pnm2ppa" i "calibrate_ppa", a w katalogu "/etc"
plik "pnm2ppa.conf"
> - plik "HP-DeskJet_710C-pnm2ppa.ppd" możemy pobrać z
"http://www.linuxprinting.org/printer_list.cgi", wynajdując go tam spośród
drukarek. Następnię kopiujemy go do katalogu "/usr/share/cups/model"

> 3. Instalacja FOOMATIC FILTERS
> - instalacje ze źródeł przebiega następująco. Rozpakowujemy archiwum "tar
zxvf foomatic-filters-3.0.0.tar.gz". Wchodzimy do powstałego katalogu i
wydajemy kolejno komendy "./configure", "make", "make install".
> - sprawdzamy poprawność instalacji. W katalogu "/usr/local/bin" lub
"/usr/bin" powinny znajdować sie pliki "footmatic-rip" i
"foomatic-gswrapper"
> - w katalogu "/usr/lib/cups/filter" tworzymy dowiązanie symboliczne do
pliku "foomatic-rip"

> 4. Konfiguracja drukarki
> - drukarkę dodajemy i konfigurujemy za pomocą przeglądarki internetowej
wykorzystując adres "localhost:631" i logując się jako ROOT. Wybieramy port
(parallel z hp710) a z listy producentów wybieramy HEWLETT PACKARD.

> 5. Sprawdzanie logów w przypadku niemożliwoći drukowania
> - logi CUPS'a znajdują się w katalogu "/var/log/cups". Błędy umieszczane
są w pliku "error_log". Zalecane jest zwiększenie dokładności analizowania
błędów na DEBUG (INFO nie pokazuje błędów). Dokonujemy tego modyfikując plik
"/etc/cups/cupsd.conf". Zmieniamy linię "LogLevel info" na "LogLevel debug"
a następnie restartujemy demona CUPS komendą "/etc/rc.d/rc.cups restart"