[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Re: Re: znów wlamanie

From: Luko <luko@munet.eu.org>
Date: Thu Sep 18 2003 - 18:20:21 CEST
[slacklist] Re: [slacklist] Re: [slacklist] Re: znów = wlamanie

> Ja mam na jednym serwerku ustwaiane w cronie aby = sieć była odłączana od
> Internetu poza godzinami pracy. Po prostu o = 18:00 SDI samo się wyłącza a
> rano zostaje załączane. Zazwyczaj = włamują się w nocy (to z moich
obserwacji)
> i rozwiązanie z cronem jest b. dobre na = nocnych wandali :)

Dyskusja jest dosc ciekawa. Tzn wszytsko sie rozchodzi = o sambe, ja sam
pamietam pierwszy wlam jaki zaliczylya moja maszynka, =
sambe. Pozniej jak zmienilem zeby dzialala tylko i = wylacznie na IP
192.168.1.1, bo domyslnie dziala na wszytskich - no i = tym sposobem problem
znikl. W sumie wlamania zaleza od umiejetnosci = hajkera i admina, bo jesli
zaisnatlujemy sobie wuftpd i sendmaila to bankowo = mozna liczyc na wlama.
Serwera wogule nie zabezpieczam bo mi sie nie chce, =
bezpieczne oprogrmowanie i nic po za tym. Ale to jest = taka moja drobn
dygresja. A druga sprawajest taka za hajker nie = wybierze sobie serwera na
zasadzie, a dzis sprubujemy to IP, tylko przeszukuje =
serwera co go moze ropier*******, tak wiec to ze bylo = wlamanie to jest
tylko Twoja wina i tego jak postawiles serwer. = Slackware sam z siebie jest
w czoluwce pod wzgledem bezpieczenstwa.