[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: znów wlamanie

From: slacklist - op.pl <slacklist@op.pl>
Date: Thu Sep 18 2003 - 06:43:10 CEST
[slacklist] Re: [slacklist] znów wlamanie

Hello GrzeZa,

Thursday, September 18, 2003, 3:31:28 AM, you = wrote:

G> Moje pytanie grzmi: Jak odzyskać kontrolę = nad serwerem? Nie uśmiecha mi się
G> stawianie, konfigurowanie i tuningowanie = wszystkiego od nowa. Niestety jak
G> na razie mam jedynie ten czarny scenariusz, a = najgorsze jest to, że jestem
G> na urlopie i chyba mi Sie on skróci :(

Coz. Osobiscie polecalbym jednak reinstall i ponowne, =
zabezpieczenie serwera. Jak sam zauwazyles, masz duzo =
z dziwnymi prawami i najpewniej o wielu mozesz nie = wiedziec. Glowe
daje, ze napastnik zostawil sobie kilka/nascie = trojanow i dochodzenie
ktory to program moze Ci zajac wiecej czasu niz = reinstalka.

Na takie przypadki dobre by bylo generowanie sum = kontrolnych dla
plikow. Wtedy od razu byloby widac ktore pliki ulegly = zmianie. Sam
takiego rozwiazania nie stosuje, ale mysle, ze to by = wlasnie pomoglo i
uchronilo przed reinstalka w takiej sytuacji.

--
Best regards,
 Marcin        &nbs= p;            = ;       mailto:slacklist@op.pl