[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: odciecie pewnego ip

From: Luko <luko@dziewicza.vitnet.pl>
Date: Wed May 21 2003 - 22:06:52 CEST
[slacklist] Re: odciecie pewnego ip

> iptables -A INPUT -p tcp -s[ip_goscia] -j = DROP

a prucz tego mozna by dodac udp icmp i jeszcze moze =

Wpadlem na dosc ciekawy pomysl by sobie zrobic taki = skrypt do
automatycznego banowania taki powiedzmy bezobslugowy =
komendy dosc potrzebnej.
A mianowicie robie tak: cat /var/log/httpd/access_log = | grep /default.ida
no i wynik mam w kolumnach i przy pomocy jakiej = komendy zczytac pierwsza
kolumne z ip. Wiem ze cos takiego jest bo to jest = urzywane w rc.inet1 do
okreslenia/zczytania broudcast`u na podstawie ip i = maski tylko ze mam
wlasne skrypty startowe i powiedzmy poszlo sie =