[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Re: Re: Re: Re: Re: udostepnianie po3. internetowego w wimnie

From: Machoni <machoni@o2.pl>
Date: Thu Feb 06 2003 - 02:11:01 CET
[slacklist] Re: [slacklist] Re: Re: [slacklist] Re: Re: = [slacklist] Re: udostepnianie po3. internetowego w wimnie

> Dobrze, wiec jezeli ja bym sobie kupil lacze w = ASK i polaczylbym u siebie
> w domu wiecej niz jeden komputer to TY, jako = provider, scigalbys mnie za
> to? Nie wiem jaka jest roznica w wykrywaniu tego =
> swoje komputery, czy miedzy komputery moich = sasiadow.

Ciagle mylisz pojecia. W ASK nie ma proviedra (chyba = ze mowa o tym ktory
dostarcza lacze ASK'owi). ASK to... hmm... spolka = ludzi, jednak w kazdej
takiej spolce jest ktos kto ta kase trzyma (zbiera) i = odpowiada za calosc
oraz organizuje. Tak wiec jesli sie umowicie ze mozna = podlaczac 17 kompow w
ramach wlasnego domu to spoko, jak ustalicie warunki = ze 1 komp = 1 abonament
to tez spoko, problem pojawia sie wowczas gdy ktos = probuje byc za sprytny i
przy zasadzie 1 komp = 1 abonament olewa ja i = odsprzedaje podzielone lacze
dalej (tak jak ktos tu wspomnial, sam placi 40 zl, a = sprzedaje 3 osobom po
35 - zarabia wowczas kosztem reszty czlonkow spolki). = Jest to okradanie nie
osoby ktora sie tym zajmuje, ale calej ASK. = Administrator takiej sieci robi
to przewaznie za frajer, czasem ma za to nizszy = abonament badz on akurat
tego abonametnu nie placi, ale nie jest to wcale taka = rozowa sprawa co jako
administratorzy ;-) mniejszych badz wiekszych = serwerow pewnie wiecie.
Inna sprawa jest gdybym prowadzil ISP, wowczas jesli = zastrzeglbym w umowie
zasade 1=1 to BEZWZGLEDNIE bym scigal lamanie jej, = w koncu to MOJE
pieniadze, ale tez po mojej stronie lezy znalezienie = winowajcy. Moj ruch
bylby w takiej sytuacji jedyny. Odlaczam delikwenta i = tyle, nie interesuje
mnie ze stracil on oplate instalacyjna, a za ew = ponowne przylaczenie
pobieram kolejna oplate (moze nie w pelnej wysokosci =
jest, ale...). Zawsze mozna sie przeciez tez = porozumiec czy to z ASK (tu
latwiej) czy ze swoim ISP i placic np podwojny = abonament ale kozystac na 4
kompach w ramach lokalu , czy jak tam sie wam chce. = Ludzie, ja naprawde nie
twierdze ze tak nie mozna. Mozna tez robic to tak jak = wielu robi, czyli
krasc lacze, jednak, zwlaszcza w przypadku ASK'ow = uwazam to za chamstwo
ktore powinno byc tempione przez wszstkich = uzytkownikow, nie tylko admina.