[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

cbq - ograniczanie lacza

From: Joks <jokskp@poczta.onet.pl>
Date: Tue Feb 11 2003 - 12:19:52 CET
[slacklist] cbq - ograniczanie lacza

Witam,posiadam na serwerze SDI i staram sie ograniczyc = sciaganie plikow przez szalonych uzytkownikow KaZZy.Odnalazlem =

cbq-01.net
# start.
DEVICE=ppp0,115Kbit,11Kbit
RATE=50Kbit
WEIGHT=5Kbit
PRIO=6
RULE=217.96.131.145
# stop.

cbq-02.eth
# start.
DEVICE=eth0,1Mbit,100Kbit
RATE=1000Kbit
WEIGHT=100Kbit
PRIO=7
RULE=192.168.0.4
RULE=192.168.0.5
RULE=192.168.0.11
# stop.

I nie jestem pewien pojec RATE oraz WEIGHT,czy wedlug = tych dwoch plikow sciaganie z plikow z internetu bedzie ograniczone do 5 = kb ? a szybkosc karty sieciowej do 100 kb ?

Bo wyczytalem w instrukcji ze dzieli sie wartosc przez = 10 wiec musialem w RATE ja pomnozyc.Czy mozna ewentualnie jeszcze = rozbudowac te pliki ?

Tanie bilety lotnicze!
http://samoloty.onet.pl