[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: ile procesów

From: Marcin <skopi6@poczta.fm>
Date: Sun Feb 16 2003 - 01:20:15 CET
[slacklist] Re: ile procesów

On Sun, 16 Feb 2003 00:07:17 +0100
Wasilec Karol <wasilec@wp.pl> wrote:

> tylko skąd ja wezme tyle demonów :D bo = większość demonów ma to do
> siebie że może być tylko raz uruchamiana = :D

z tego co kiedys slyszalem, demon to proces ktory =
oczekuje na polaczenie na jakims porcie

zreszta, jesli chcesz sprawdzic ile wytrzyma procek to =
ze proces bedzie poprostu pusta pentla robiona np = 100000 razy

jesli nie chcesz obciazac procka tylko sprawdzic ile = procesow sie
odpali maksymalnie, kazdy proces moze miec w sobie np = sleep(10)

np

#include <sys/types.h>
#include <unistd.h>

int main()
{
for(int n=0;n<500;n++)
{
        if( = fork()==0 )
        {
        =         sleep(50);
        =         exit(0);
        }
}
return(0);
}

to powinno odpalic 500 procesow kazdy bedzie czekal 50 = sek

prawdopodobnie dla standardowo skompilowanego jadra = max liczba
procesow to 512 ale nie jestem pewien,powinno to byc = gdzies w
zrodlach, moze tu: /usr/src/linux/include/*

jesli chcesz ograniczy max liczbe procesow dla user'a = - man limits

mam nadzieje ze nie mijam sie z prawda :)

--
Skopi