[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: ile procesów

From: mk23z <mk23z@bukanier.net>
Date: Sun Feb 16 2003 - 12:55:50 CET
[slacklist] Re: ile procesów

On Sun, 16 Feb 2003, Wasilec Karol wrote:

> m>   for(;;) {
> = m>         exec(jakis_demon = &); /* demon uruchamiany w tle */
> = m>         = printf("Uruchomiono proces numer: %d",$proces);
> = m>         $proces++;
> m>   }
>
> m>  I czekasz az ci sie system = wylozy....
>
> tylko skąd ja wezme tyle demonów :D bo = większość demonów ma to do siebie
> że może być tylko raz uruchamiana = :D

 Kolega chyba od niedawna na systemie = wieloprocesowym? ;-)
 Radze poczytac.

 Jako 'demona' mozesz uzyc jakiegos prostego = programu, ktory po
uruchomieniu nie konczy sie natychmiast, tylko na cos =

 Np. 'cat' uruchomiony bez parametrow - czeka na =
wejscia. Uruchomiony w tle robi sie = 'malym-demoniatkiem-od-niczego'

 A propos nazewnictwa: w/g mojej wiedzy, demon to = proces ktory nie wie co
to znaczy 'zakonczyc swoje dzialanie' - dlatego = trzeba go KILL-im z
zewnatrz. Nie musi koniecznie nasluchiwac na portach, = moze robic cos
innego - zupelnie nie zwiazanego z siecia.

--
Miroslaw Kosmala    mailto:mk23z(at)bukanier.net
LinuxRUser #197007  http://www.bukanier.net