[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Blokowanie pingu

From: Machoni <machoni@o2.pl>
Date: Wed Feb 19 2003 - 12:40:55 CET
[slacklist] Re: Blokowanie pingu

> Witam. Chciałbym sie dowiedzieć jak = zablokować pingi z zewnątrz.
> Tzn tak aby użytkownicy mojej sieci lokalnej = mogli pingować serwer, ale
> kompy z poza niej już nie.
> Dziekuje za odpowiedz.

Jesli firewalla nasz na iptables to mozesz to zrobic = np tak:

 ZEWDEW="twoje = wyjscie(urzadzenie)"
 iptables -A INPUT -i $ZEWDEV -p icmp = --icmp-type echo-request -m
limit --limit 15/m --limit-burst 10 -j ACCEPT
 iptables -A INPUT -i $ZEWDEV -p icmp = --icmp-type echo-request -m
limit --limit 5/m -j LOG --log-level 6 --log-prefix = " !! UWAGA, PING
   ---->   "
 iptables -A INPUT -i $ZEWDEV -p icmp = --icmp-type echo-request -j DROP

Jest to juz troche rozbudowane, ale oczywiscie mozesz = to obciac i zostawic
np tylko ostatnia linijke :-) Ogolnie poczytaj = howto  o filtrowaniu
pakietow, to dowiesz sie co i dlaczego tak dziala = ;-)