[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: TeX a czcionki

From: Maciej Jan Głowacki <gmj@amg.gda.pl>
Date: Wed Feb 26 2003 - 20:41:57 CET
[slacklist] Re: TeX a czcionki

m> Programy konwertujace na pdf zazwyczaj po drodze = korzystaja z
m> GhostScript-a, a ten ma wobec czcionek kaprysy =
m> bezlitosnie strzepi i rozmywa.

I na pdf i na ps. Nie są to kaprysy, lecz reguły = używania fontów.

m> Musisz poprobowac roznych czcionek i wybrac = takie, ktore sa przetwarzane
m> poprawnie (np. u mnie nie wszystko jest o.k = przy czcionce Times - innych
m> nie szukalem, bo na te kilka dokumentow w = miesiacu jedna czcionka mi
m> wystarcza, a tematyka skladu tekstu mnie nie =

Istotna informacja jest taka: fonty (najogólniej) da = się podzielić na
bitmapowe (rastrowe) i obwiedniowe (wektorowe). = Dawniej używane były
bitmapowe, i trzeba je było generować na = konkretną rozdzielczość (tylko wtedy
były ostre, niepostrzępione). Od czasu = wprowadzenia fontów obwiedniowych,
czyli takich, które bez względu na = rozdzielczość są ostre, nie ma sensu
używania bitmapowych. Jest kilka rodzin (w sumie = kilkadziesiąt fontów)
obwiedniowych, które zawierają polskie =
sprowadza się do tego, żeby pościągać sobie =
wszystkie fonty obwiedniowe, a bitmapowe najlepiej po = prostu usunąć (żeby
taki ghostscript nie miał dylematu, które = użyć).

m> Wiecej informacji masz na http://www.gust.org.pl
m> Na lwia czesc dreczacych cie pytan znajdziesz = odpowiedzi w archiwum
m> ichniej grupy dyskusyjnej.

Popieram, choć jest sporo do czytania...

--
*** Maciej Jan Głowacki <gmj@amg.gda.pl> = Linux User (#231463) ***
--------------  A co na to NATO? NATO na to = nic!  ---------------