[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: problem z proftpd

From: Asmo <rafalzajac@interia.pl>
Date: Sat Mar 01 2003 - 14:42:19 CET
[slacklist] Re: problem z proftpd

Witam

> Od miesiąca meczesie z proftpd . Chodzi mi oto = aby ograniczyc
> dostep do ftp
> niekturym komputerom .Ato dlatego że mamy dwie = sieci połączone w jedną.
> Mam serwer na zipslacku i DSL.Przeczytałem = 1000opisów proftp.conf
> i nic  do mojego ftp dalej loguja sie = wszystkie kompy.czy ktoś potrafi mi
> pomuc ????Zaco byłbym bardzo = wdzięczny.

Ponieważ często jest na tej grupie poruszany watek = blokowania usług rożnego
rodzaju.
Pojawia się wiele propozycji:

1. Blokowanie usług za pośrednictwem odpowiednich = wpisów do /etc/host.deny i
/etc/host.allow.

2. Blokowanie przy użyciu odpowiedniej konfiguracji = programu (np. proftpd)

I teraz moje pytanie dlaczego by nie blokować = odpowiednich usług już na
poziomie jądra przy pomocy firewalla.

NP:

Tworzymy łańcuch w którym wyszczególniamy te = komputery które nie powinny
mieć dostępu do np. naszego serwera ftp.

IPT="/usr/sbin/iptables"

$IPT -N ftp_drop
$IPT -A ftp_drop -m mac --mac-source = 00:00:00:00:00:01 -j DROP

Albo odciac caloa sieć:

$IPT -A ftp_drop -s 192.168.1.0/24 -j DROP

Teraz wystarczy wywolac lancuch w lancuchu = INPUT

$IPT -A INPUT -p TCP --dport 21 -j ftp_drop

Jak widac jest wiele mozliwosci! I jest to dosc = proste.

# asmodeus AT interia.pl
# http://slackware.prv.pl
# "When one learns a distribution
# such as Red Hat, one learns Red Hat.
# When one learns Slackware, one learns = Linux."
#

DEBIUT!!! Nie zwlekaj!!! >>> http://link.interia.pl/f16e6