[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: transfer_danych???

From: Machoni <machoni@o2.pl>
Date: Mon Mar 03 2003 - 12:00:46 CET
[slacklist] Re: transfer_danych???

> Do ograniczenia przepustowosci lacza mozesz uzyc = CBQ albo HBT (czy jakos
> tak).
>
> Z tego co wiem to IPTABLES umozliwia robienie = statystyk, kto ile sciaga
> etc. Moze lepie by bylo podzielic linit na = wszystkich uzytkownikow i
> obciazac dodatkowymi kosztami tych co przekrocza = swoj limit? Chyba, ze po
> przekroczeniu limitu masz blokowane sciaganie w = jakis tam sposob, to moj
> pomysl wtedy nie ma sensu.

Ano mozna zrobic wiele statystyk. Wykozystac w tym =
odpowiednie regoly firewalla (iptables, ipchains). = Hmm... moze dalo by sie
pokombinowac nad jakims skryptem ktory po = przekroczeniu ilosci sciagnietych
danych przypadajacych na usera odcinal by go od = wszystkiego (no moze poza
poczta ;-) ). Mysle ze nie bylo by to strasznie = skomplikowane, ale tez nie
proste, a gotowych rozwiazan nie spotkalem.

Acha... takie pytanko, czyzbys mial jakies lacze =
popularna praktyka, limit sciagnietych danych. Jesli = tak to jakkie macie
wrazenia ??