[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Odp: Re: dziwne zachowanie serwera

From: Machoni <machoni@o2.pl>
Date: Sun Mar 09 2003 - 12:54:56 CET
[slacklist] Re: Odp: Re: dziwne zachowanie serwera

ograniczne

> Jakoś nigdy nie przyglądałem się temu = bliżej więc nie wiem na jakiej
> zasadzie dokładnie to działa. Teraz w = środku imprezy i po 2 piwach napewno
> nie będę w stanie ci pomoc :) Jeśli =
> nich przeczytam :)

o ile nie masz wczesniej jakiejs regoly wpuszczajacej = pingi to to MUSI
dzialac (pingi z zewnatrz zastana zlogowane, z lanu = nie). Wydaj z konsoli:
# iptables -L
zobaczysz kolejnosc regol, wowczas mozesz = przeanalizowac co i jak.

> A no musi :) Dzięki temu połączenia = które sa już nawiązane lub
spokrewnione
> są przepuszczane przez ścianę = ogniową

Jedna uwaga:  zapis -p ALL jest zbedny, mozna go = pominac (wszedzie), chyba
ze z jakichs wzgledow jest to dla Ciebie =

> Jeśli masz stale IP to nie ma to znaczenia - = robią w sumie to samo. Jedna
> pasuje do pakietów opatrzonych twoim = zewnętrznym adresem IP a druga pasuje
> do pakietów które wchodzą przez interfejs = ppp0.

Dokladnie... mozna tez stosowac oznaczenia  = ppp+  co oznacza wszystkie
interfejsy ppp, lub eth+   analogiczni dla =

> Raczej tak :) podobnie jak powyżej...

Rowniez kwestia gustu, ja stosuje /24 zamiast = /255.255.255.0   - krotszy
zapis.

>/sbin/iptables -A INPUT -p ALL -i lo -s 127.0.0.1 = -j ACCEPT
>/sbin/iptables -A INPUT -p ALL -i lo -s ip_lan -j = ACCEPT
>/sbin/iptables -A INPUT -p ALL -i lo -s =

a nie lepiej tak:
/sbin/iptables -A INPUT -i lo -j ACCEPT
;-)

>Nie wiem po co Ci to jest...
>Przez łańcuch FORWARD przechodzą tylko te = pakiety które wchodzą jednym
>interfejsem a wychodzą drugim.
>Wiec pakiety przekazywane miedzy ludźmi w sieci = 192.168.1.0 nigdy nie
>dochodzą do łańcucha FORWARD.

Chyba ze sie ma wiecej podsieci ;-)

Pozdroffka
Machoni.