[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: off topic HTB - priorytetowanie

From: TheRaV(tm) <therav@wp.pl>
Date: Tue Mar 18 2003 - 16:11:48 CET
[slacklist] Re: off topic HTB - priorytetowanie

18 marca 2003, 15:06:06, napisałeś:

> W jaki sposób sensownie połączyć = priorytetowanie usług z dzieleniem łącza na uzytkowników. = Aktualnie mam zrobiony podział łącza na użytkowników =

> moim zdaniem nie ma sensu do każdej kolejki = użytkownika dopisywać kolejki które będą priotytetowały = określone usługi.
> Chodzi mi o priorytetowanie niezależne od = podziału na użytkowników..
> Ma ktoś może jakieś pomysły bądź = sugestie lub nawet może ktoś coś podobnego stosuje??

ja mam tak:

pasmo wejsciowe z inetu dziele rowno pomiedzy = uzytkownikow za pomoca
htb i sfq...
pasmo wyjsciowe dziele nie z podzialem na = uzytkownikow ale wlasnie z
podzialem na uslugi: najwyzszy priorytet ICMP, SSH, = DNS, GG (ale max
30% pasma wyjsciowego), potem WWW, SMTP, POP3, IRC, = FTP (port 21) z
max 40% pasma wyjsciowego, potem wychodzace pakiety = potwiedzen
(ACKi) ale max 40% pasma. na koncu z najmniejszym = priorytetem cala
reszta z max 60% pasma...

tak to sobie wymyslilem i nawet jak = "sciagacze" zapuszcza swoje
kazy/emuly/winmxy czy co tam jeszcze to nie ma szans = zeby cos sie
zapchalo (przynajmniej nie zauwazylem jeszcze takiego = problemu)...

w sumie moze wypowiecie sie co myslicie o takim = rozwiazaniu bo
jestem ciekawy czy ktos tez cos takiego = stosuje...

TheRaV(tm)

therav@wp.pl
GG# 1794664
RLU# 205972