Re: Jak zainstalwoac karte dzwiekowa w Slacku 8.1?

Autor: mk23z (mk23z_at_bukanier.net)
Data: sob 30 lis 2002 - 23:05:53 CET

On Sat, 30 Nov 2002, Przemyslaw Zydak wrote:

> Pytanie jest czy z tym jadrem (bare.i?) jest modul dla karty dzwiekowej i
> jezeli tak to jak go wlaczyc. Znalazlem w HOWTO-Sound jakis opis ale proba

   <bare.i> to tylko jadro instalatora. Do normalnej pracy (po
pomyslnej instalacji) sluzy inne jajko. Tak, jest dla niego przygotowany
zestaw modulow dla obslugiwanych kart dzwiekowych. Musisz wiedziec, czy
twoja karta jest obslugiwana, a jesli tak, to jak sie nazywa jej modul.
Zobacz w /usr/src/linux/Documentation
   Jak juz bedziesz wiedzial jaki modul odpowiada twojej karcie, jako
root wydaj polecenie:

   BASH> modprobe nazwa_modulu_katry_dzwiekowej

   Jak wszystko poszlo dobrze i jestes zalogowany jako root, to masz
dzwiek. Mozesz "modprobe nazwa_modulu" dodac do /etc/rc.d/rc.local by
dziwiek startowal razem z systemem.

> ladowania modulu nic nie daje, jakies bledy. A KDE wywala jakis blad, ze nie
> ^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^
  radzilbym ci unikac tych zwrotow :-P

> moze otworzyc /dev/dsp (co chyba zwiazane jest z dzwiekiem). Wiem jestem w
> kropce....

   Jesli nie ma zainstalowanej karty, to chyba nie jest dziwne, ze nie
ma do niej dostepu co?

   Gdy uruchomisz juz karte, bedziesz mial dostep do dzwieku
wylacznie jako root. Dlatego, ze w slacku zwykly user domyslnie nie ma
dostepu do plikow urzadzen dzwiekowych z /dev/. Przyznawanie nadmiernie
poblazliwych praw dostepu do wspomnianych plikow, to temat na swieta
wojne. Ale cos czuje, ze w twoim przypadku skonczy sie na ponizszym
(oczywiscie jako root):

   BASH>chmod 666 /dev/dsp
   BASH>chmod 666 /dev/mixer

   Teraz powinienes miec juz dzwiek jako zwykly user.

> Przy okazji. Jest moze gdzies taki opis podstawowych operacji do wykanania na
> slacku 8.1 jak np instalacja dzwieku czy drukarki?

  Setki. W archiwach grup dystkusyjnych...

P.S. Skoro masz juz w swoim systemie dzwiek, to na deser audiotele bez
nagrod:

   Ile minut nalezy poswiecic, by twoj slack po starcie systemu wital
cie dobiegajacym z glosnikow basem, mowiac na przywitanie np."Badzi
pozdrowiony, o wielki" ?

   1) 10
   2) 15
   3) 20

--
Miroslaw Kosmala    mailto:mk23z_at_bukanier.net
LinuxRUser #197007  http://www.bukanier.net