CD na karcie dzwiekowej

Autor: Jaroslaw Stemler (jstemler_at_drutplast.com.pl)
Data: wto 24 wrz 2002 - 12:05:30 CEST

Mam problem z uruchomieniem CDROMu na IDE z karty dźwiękowej.
Karta dźwiękowa to ESS1868 - dźwięk ma irq = 2, a uaktywniony CD irq=12
(może też mieć 15 - jest zworka i util do aktywacji) CD jest Master, HD
ma dwie partycje startowane przez lilo: dosowa boot 12 MB i reszta linux
boot z lilo.
Na razie CD uruchamiam dwuetapowo, tj. pod dosem uatywniam go na karcie
dźwiękowej a następnie startuję linuxa po ciepłym resecie i on go
rozpoznaje jako "hdg" Po zimnym resecie linux go nie podmontowuje.
Tak to instaluje się za każym razem przy nowej instalcji (sprawdziłem
RedHat, Mandrake, i teraz Slackware)
Konfiguracja:
Na starej płycie SHUTTLE z jednym kanałem IDE jest HD, niestety musi być
sam bo nie chce współpracować z CD.
Przedtem z mniejszym cawiarem (850MB) współpracował, ale obecnie mam
2,5G segate i ten już nie chce.
CD to CDU77 Sony. Jak już pisałem rozpoznany jest jako /dev/hdg.
Chciałbym pominąć boot pod dosem i odpalać go od razu w linuxie. Ale nie
wiem jak to skonfigurować i ewentualnie wkompilować w jądro aby karta
dźwiękowa odpalała i dźwiek i CD.
Może ktoś ma pomysł. Jak to zrobić?
Jarek.