Re: telnet

Autor: Paweł Michalski (pm_at_abak.info.pl)
Data: śro 11 wrz 2002 - 08:12:15 CEST

On Wed, 11 Sep 2002, Konrad Lapsz wrote:

> wlasnie , telnet to padaczka podajaca chaslo otwartym kodem
> telnet jest zly

A co z FTP - przecież też podaje niezaszyfrowane hasło?! A jakoś nikt się
tym nie przejmuje i większość używa zwykłego ftp, choć istnieje sftp...

A jeśli chodzi o możliwość przechwycenia hasła czy to z telneta, czy FTP,
to chyba trochę przesadzacie. Jeśli ktoś używa telneta albo ftp w małej
sieci lokalnej, to podsłuchać mogą lokalni userzy. Ale jeśli łączy się
przez modem (np. dial-up w TP) to powiedzcie mi, kto to może chwycić?
Człowiek z TP?! Admin serwera?! SuperHiperHaker który się uwziął?!

Pozdrawiam

--
Paweł