Pytanie co do MySQLa

Autor: Marek Z. (marek_at_marusz.mine.nu)
Data: sob 06 lip 2002 - 18:11:58 CEST

Witam

Mam problem natury " i'm lame ". Od kilku lat używam slackware, i w celach
routerowo/serwerowych, i ostatnio multimedialnych. Ale na razie te pierwsze:

Przyszedl mi do lba pomysl instalacji bazy danych MySQL. Znalazlem ciekawy
pakiet na www.linuxpackages.net, zwloklem go i zainstalowalem. Wszystko bylo
by pieknie ladnie, gdybym zrozumial filozofie instalacji MySQL. Po wielu
godzinach i bojach, UDALO mi sie te baze zainstalowac. Powiem wiecej,
odpalilem nawet phpMyAdmin i skonfigurowalem. Wszystko chodzi super.

Pomyslalem, ze zainstaluje (jako, ze bylem juz bardziej doswiadczony) MySQL
w pracy. I sluchajcie, mam _identyczne_ jojca z uruchomieniem! Tyle, ze
minal tydzien i dalej nie skumalem, co robie u licha zle :(

Po poprawnie zakonczonej instalacji pojawia mi sie napis:
/usr/bin/mysqladmin -u root -p password 'new-password'
/usr/bin/mysqladmin -u root -h linux -p password 'new-password'

przykladowo: 'new-password' niechaj bedzie 'mysql'

wpisuje: /usr/bin/mysqladmin -u root -p password 'mysql'
wyskakuje mi: Enter password:

wpisuje mysql (?)

/usr/bin/mysqladmin: connect to server at 'localhost' failed
error: 'Access denied for user: 'root_at_localhost' (Using password: YES)'

No i bezsens!
Czy ktos z szanownych grupowiczow mial podobny problem?

pozdrawiam
Marek Z.