Re: pop3

Autor: Rafał Szkodziński (uid_at_atnus.pila.pl)
Data: pon 10 cze 2002 - 01:23:59 CEST

Podam Ci czynnosci, ktore ja wykonalem w celu "postawienia" na swoim
serwer(Q) pop3.

Z http://www.openwall.com/popa3d/ pobralem instalke demona:
wget http://www.openwall.com/popa3d/popa3d-0.5.1.tar.gz

Rozpakowalem:
tar -zxvf popa3d-0.5.1.tar.gz

Wlazlem do katalogu popa3d-0.5.1:
cd popa3d-0.5.1

Poddalem edycji plik Makefile
vi Makefile
(jako, ze uzywam Linux-a, odkomentowalem wiesz #LIBS += -lcrypt)

Dalej:
make \

Dodalem grupe popa3d:
# groupadd popa3d

Pozniej usera popa3d wraz z "kwestiami" zapewniajacymi w miare
bezpieczenstwo:
# useradd -g popa3d -d /dev/null -s /dev/null popa3d

Utworzylem pusty katalog popa3d wraz z prawami:
# mkdir -m 755 /var/empty

I instalacja:
# make install

Na koniec edycja /etc/inetd.conf:
vi inetd.conf

u mnie orginalny wpis dotyczacy pop3 wygladal tak:
pop3 stream tcp nowait root /usr/sbin/tcpd in.ipop3d
a po edycji powinien wygladac jak ponizej:
pop3 stream tcp nowait root /usr/sbin/tcpd /usr/local/sbin/popa3d

Pozostaje teraz przeladowanie demona inetd:
# kill -HUP `cat /var/run/inetd.pid'

I to tyle. U siebie skonfigurowalem named-a, tak aby userzy podczas
konfiguracji swoich OuTlOOkoff mogli wpisac ladna nazwe serwera pop3 (cos
na wzor poczta.atnus.pila.pl - prawda, ze ladnie?).

Pozdrawiam, rav.

=====
 rav mailto:uid_at_atnus.pila.pl