[ SlackList ] [ WikiSlack ]

Zasady obowiązujące na liście mailowej SlackList   ver 1.0.1

Rażące nie stosowanie się do wymienionych zasad skutkować bedzie usunięciem ze SlackListy. Mimo iż SlackLista ma swoją specyfikę to obowiązują na niej ogólnie przyjęte zasady netykiety również te nieopisane poniżej. W szczególności piętnowane (czyt. banowane ) będzie obrażanie innych uczestników grupy, spamowanie lub inne odbiegające znacząco od dobrych obyczajów zachowanie.

1. Zapisanie się na listę:

  • Zapisując się na listę stajesz się członkiem społeczności SlackListy to przyjemne uczucie wiąże się z przyjęciem reguł na niej obowiązujących.
  • SlackLista jest miejscem gdzie dyskutujemy o dystrybucji Slackware Linux.
  • Zapisując się podaj takie konto pocztowe, które ma sporą pojemność i jest zawsze dostępne. Ciągle zwroty wysłanych do Ciebie mail spowodują usunięcie Cię z listy subskrybentów.

2. Pisanie na listę - sprawy merytoryczne:

  • Poczytaj archiwum, może twój problem był już rozwiązany. Archiwum dostępne jest na http://slacklist.olek.waw.pl. (jeżeli posiadasz archiwum z lat 2002 lub 2003 w formacie maildir lub mailbox poinformuj proszę o tym)
  • Zanim napiszesz spróbuj jeszcze raz zadać pytanie na google, przetestować parę swoich rozwiązań, pomyśleć samodzielnie. Podaj jak najwięcej szczegółów takich jak: logi, pliki konfiguracyjne, twoje próby rozwiązania problemu, dosłownie wszystko, co jest związane z problemem.
  • W tytule maila opisz w maksymalnie paru słowach problem, nie pisz w np "problem" "pomocy" itp.
  • Jeżeli rozwiązałeś problem sam to napisz innym, na czym polegał i jak go można rozwiązać, może dzięki Tobie ktoś kiedyś zaoszczędzi sporo  czasu i nerwów.     
  • Powstrzymaj sie od pisania listów z odpowiedziami typu "Google Twoim przyjacielem", "Szukaj na wróżka.pl". Wiem nieraz cieżko jest się powstrzymac, ale takie odpowiedzi nie wnoszą nic nowego do dyskusji.

 
3. Pisanie na listę - sprawy techniczne:

  • Nie pisz nowych wątków poprzez funkcje odpowiedz tylko napisz nowego maila, analogicznie jeżeli odpowiadasz na jakiś list zrób to odpowiadając a nie pisząc nowego maila. Listy posiadają pole References, według którego tworzone są wątki archiwum. Dzięki temu archiwum będzie czytelniejsze.
  • Jeżeli Twój program pocztowy nie usuwa sam zbednych przedrostków z tematu zrób to recznie, zadbaj zeby Twój list nie miał takiego tytułu:
    [slacklist]Re:[slacklist]Re:[slacklist]Re:[slacklist]Re:[slacklist]Re:[slacklist]Re:Problem z gtk1.
  • nie pisz w HTML'u
  • odpowiadaj pod cytowanym tekstem
  • nie zostawiaj 150 linijek wypowiedzi przedmówcy tylko po to żeby dopisać np "masz racje" lub "Super"
  • używaj znaku ">" do cytowania przedmówcy
  • usuwaj sygnaturki przedmówcy, Twoja sygnaturka musi być oddzielona delimiterem który składa się z dwóch znaków minus i spacji


4. Jak możesz pomóc w rozwoju SlackListy

  • Nie istnieje FAQ, ale jeżeli czujesz się na siłach je napisać na podstawie archiwum to droga wolna, wszyscy będą wdzięczni
  • Możesz pisać SlackList Traffic i publikować na stronie listy.
  • W inny sposób, napisz dogadamy się :-).
Grenlandia 2012