Komentarze: (najnowsze na dole strony)

Marcin
15 Grudzień 2007, 16:00
Działa, dzięki za dokładny opis. (Corsa 1.6, 2002r)
Adamex
17 Grudzień 2007, 14:16
Witam
Na początek duży plus :-) zajeb... stronka wszystko zebrane w całości na prawdę super. Chciał bym zmontować sobie taki interfejs do mojego opla, przeglądałem już różne fora i nigdzie nie mogę znaleźć schematu złącza do opla na 10pinów mam opla 1.6 z końcówki 91r C16NZ chyba że mogą to być te same układy co na 16pin tylko są inne nr na 10pinowe złącze? Jeśli mógł bym prosić o jakąś odpowiedź w tej sprawie był bym bardzo wdzięczny.Pozdrawiam
Olek
17 Grudzień 2007, 16:15
Adamex, nie jestem specem od elektroniki samochodowej, ale wydaje mi się że Twoja astra nie ma złącza OBDII. Na dodatek w menu programów Tech2 i AB-Com występują samochody od 1996 roku.
adamex
17 Grudzień 2007, 22:54
Na allegro znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/item285206415_hit_wtyk_opel_10pin_polonez_pinowy_promocja _.html
Na pewno mój opel nie posiada złącza OBDII bo to 16pinowe a moje jest 10 pinowe w skrzynce bezpieczników z lewej strony.
Dzięki za odpowiedź będę szukał dalej :-)
Łukasz
12 Styczeń 2008, 20:03
Działa na pewno z Opel Astra 1.6SZR i Opel Vectra 1.8XE1
W łatwy sposób można dołożyć sygnalizacje na led-ach transmisji...
Łukasz
12 Styczeń 2008, 20:07
Myślę że wart dołożyć ze interfejs wymaga sprzętowego RS-a. co dyskryminuje wszelkie przejściówki "usb to com".
Jedyna alternatywa wówczas to PCIMCIA z RS-232.
Pitrrrrr
19 Styczeń 2008, 09:46
Witam.
Jak dołączyć diody sygnalizacyjne transmisjię?
Olek
19 Styczeń 2008, 12:24
Układ MAX232 ma dwa kanały transmisji szeregowej. W interfejsie wykorzystany jest tylko jeden, do drugiego można podłączyć diody. Tutaj jest schemat na układzie MAX232 z sygnalizacją. http://slacklist.olek.waw.pl/smietnik/OBD2/img/sygnalizacja.gif

Autor schematu pisze tak: "[...]przy względnie prostej konstrukcji
muszę lojalnie uprzedzić, że owa kontrola jest bardzo dobrze
widoczna przy niskich prędkoœciach komunikacji rzędu 110-9600
bodów. Wraz ze wzrostem prędkoœci, diody coraz słabiej œwiecą.
Dzieje się tak, ponieważ impulsy, które są wysyłane lub odbierane
są bardzo krótkie i oko ludzkie odbiera je jako słaby impuls
œświetlny. Z przeprowadzonych prób wynika, że słabe œświecenie
można zaobserwować jeszcze przy prędkoœci 128k bodów[...]"

Nie testowałem tego bo uważam że w tym układzie sygnalizacja jest zbędna.
Pitrrrrr
21 Styczeń 2008, 20:49
Dzięki za schemat.Na pewno się przyda :)


Olek
22 Styczeń 2008, 09:36
Żeby wszystko było jasne :) bo chyba nie napisałem tego wystarczająco wyraźnie.
Schemat zamieściłem jako przykład zrobienia sygnalizacji, nie jest to schemat interfejsu OBD2. Na jego podstawie można rozbudować opisany na tej stronie interfejs.
Pitrrrrr
09 Luty 2008, 08:46
Zrobiłem układ z diodami sygnalizacyjnymi transmisję.Przy małych prędkościach świecenie jest intensywne natomiast im większa prędkość tym swiecenie jest mniej intensywne i częstotliwość jego zwiększa się do takigo poziomu ,że widać tylko mrugnięcia.
Carlos
09 Marzec 2008, 16:23
Witam. Mam pytanie, czy można przy użyciu tego interfejsu+ABcom monitorować parametry w czasnie jazdy? (na włączonym silniku)?
Olek
09 Marzec 2008, 16:30
Carlos oczywiście że można. Screeny ABComa są robione przy włączonym silniku (obroty, ładowanie itp).
marcin
08 Kwiecień 2008, 11:50
czy działa z oplem vectrą y16xe bo mi cos nie chce ruszyc jakis błąd wywala.
ciolo
25 Maj 2008, 12:36
mam pytanko do autora:jakie maja być kondensatorydo MAX232N i jak podłaczyć ten interfejsdo gniazda USB w PC ? informatycy twierdzą żę nie będzie to działac przez adaptor. pozdrawiam ! dziekuje z góry za odpowiedź :)
Olek
26 Maj 2008, 12:18
Co do kondensatorów to trzeba zajrzeć co dokumentacji producenta, ja bym dał 1uF i sprawdził czy działa. Do USB nie da się tego podłączyć, potrzebny jest fizyczny COM. Podobno działa z niektórymi kartami PCMCIA, ale nie mam dokładnych informacji.
Łukasz
26 Maj 2008, 12:30
Działa z kartami PCIMCIA które sa konfigurowalne również pod DOS-a (tzn maja przydzielone przerwanie irq)(ja taka kartę kupiłem za 80zł na allegro)
Kondensatory mogą być od 1-10uF(ja mam 10uf i działa wyśmienicie)
Krzysiek
23 Czerwiec 2008, 15:17
Witam
Czy jest jakiś kontakt do tłumacza ABcom'a. Może by zainyeresował się wersją v.000004
dar
14 Lipiec 2008, 10:40
Działa z astrą G x14xe,x16szr,nie mogę się tylko połączyć z blokiem pomiarowym połączenie z usb przez jakiekolwiek przejściówki niemożliwe!!!!!!!!!!!!!
Robson
31 Sierpień 2008, 22:00
Witam!
Posiadam opla astre F 1,4 mono wtrysk.
Czy to będzie działać?
Alex
18 Wrzesień 2008, 15:32
Cześć!
Mam takie pytanie mój sąsiad jest mechanikiem i posiada interfejs oznaczenie OBD kkl interface firmy Viaken podłączany przez RS'a , mam u niego dług wdzięczności i chętnie zrobiłbym dla niego ten interfejs pytanie tylko czy obsługiwane pojazdy przez podany na stronie układ, pokrywają się z tym co obsługuje jego interfejs? Bo jeśli nie to biorę się za składanie :) Z góry dzięki za odp.
Olek
18 Wrzesień 2008, 16:56
Myślę że interfejs Twojego sąsiada jest lepszy od opisanego tutaj. Jego interfejs ma szerszy zakres obsługiwanych samochodów np obsługuje BMW. "Mój" chyba nie połączy sie z BMW.
Alex
18 Wrzesień 2008, 19:04
Problem w tym ze z tego co wiem obsługuje on grupe Volswagena a o ile wiem z oplami nie daje rady i głownie o to mi chodziło co o tym myślisz?
Olek
20 Wrzesień 2008, 00:06
Decyzja należy do Ciebie :)
Rafał
30 Wrzesień 2008, 13:49
Posiadasz może program do vectry A 1.6?
opolanin
08 Pa�dziernik 2008, 14:20
witam,
nurtuje mnie podlaczenia kondensatorow c3 i c4 - za specyfikacja max232 to w twoim schemacie jest odwrotna polaryzacja.
pozdrawiam
Rafał
09 Pa�dziernik 2008, 18:02
Zrobiłem interfejs wedłóg schematu,ale podczas testu okazało sie że ma przekłamania. Co może być tego powodem?
Olek
09 Pa�dziernik 2008, 18:41
Opolanin -> Sprawdziłem na wykonanym interfejsie, mam tak jak na schemacie. (2 do -, 6 do +, 4 do +, 1 do +) Masz rację w specyfikacji jest inaczej, nie mam pojęcia dlaczego. Jak będę miał chwilkę to zbadam sprawę. Trzeba by poszukać innych podobnych schematów, ale takich które były wykonane a nie tylko teoretycznych.
Rafał -> Co to znaczy przekłamania? Ten interfejs może działać lub nie. Całą logiczną "pracę" wykonuje oprogramowanie.
RAfał
10 Pa�dziernik 2008, 13:13
To znaczy,że podczas testu programem do testowania interfejsu pokazuje błędy. A mianowicie klikając cały czas litere T pokazuje TTTT@_+"T>T{ Lub temu podobne. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Olek
10 Pa�dziernik 2008, 19:12
Sprawdź poprawność montażu ze schematem, mogą być źle podłączone elementy do układu max232 lub kabelek do komputera pod złe piny podłączyłeś. Możesz też mieć problem z zasilaniem, takie śmieci pojawiają się nieraz podczas startu układu max232.
Rafał
14 Pa�dziernik 2008, 12:49
Interfejs już działa. Ale mam następny problem. a mianowicie. Czy będzie on działał z vectrą A i czy masz może program do tej vectry? Nigdzie nie mogę go znależć. Prosze o pomoc.
Robson
14 Pa�dziernik 2008, 18:43
Witam!
Mam pytanie czy próbował ktoś z astrą F bom mam wszystkie elementy i chciałbym to zrobić tylko czy to będzie działać?
pawczito
04 Listopad 2008, 23:31
Pytanie do OLKA. Dlaczego tak jest, że ABCom czyta błędy silnika, natomiast nieaktywna jest opcja bloki pomiarowe? dzieki
maszkun
05 Listopad 2008, 19:24
Mam pytanie gdzie szukać tego programu do diagnostyki 'VAC-COM'?
Buczek21
12 Listopad 2008, 21:44
Jest mozliwość aby ten interfejs był kompatybilny z OBD 1??Mam "konkurencje" czyli golfa mk3 z OBD 1 z poczatku produkcji...+,-,linia K i L.Lutowac potrafie,chodz elektronikiem nie jestem...I taki schemacik sobie spokojnie wylutuje..
Z góry dziekuje za odpowiedz.
Pozdrawiam.
Pawczito
12 Listopad 2008, 21:49
Witam. Interfejs działa u mnie bezproblemowo. Działają także bloki pomiarowe (parametry podczas jazdy) w ABCom. Samochód z jakim się łączyłem to Vectra B `97 silnik X20DTH ( 2.0 DTI). Rada dla wszystkich: róbcie ten interfejs pomału i dokładnie, a na pewno będzie działać. Dzięki dla Olka za ten interfejs:):)
SuperEgo
16 Listopad 2008, 07:46
Witam!!!

Posiadam Golfa mk3 z 1994 roku z silnikiem 1,4 ABD, a teraz do rzeczy:-)

Układ złożony i wstępnie przetestowany:-)
Mam teraz pytanie dotyczące programu, ściągnąłem z neta taki soft VCDS-PL 805 ale trochę nie wiem jak go obsłużyć więc chciałbym prosić o krótkie info jak sprawdzać i kasować błędy z kontrolera silnika. Jeśli według Was ów program jest nie właściwy to proszę o informacje jaki pobrać i jak go obsłużyć:-)
Proszę też o info skąd wiedzieć gdzie i kiedy "wtyknąć" trzeci przewód:-)

Z góry dzięki!!!
Pozdrawiam!!!
Darook
16 Listopad 2008, 16:21
Witam.
Działa też z Audi A4 1995r.
K-line podłączamy do siódmego pinu.
Piotrek
18 Listopad 2008, 21:13
A jak to działa z gnazdem 10 pinowym? Tam jest oznaczenie literowe u mnie pod jakie literki to sie podpina?
Opel Astra F 1993 C14SE - silnik jest na liście w programach.
Arek
18 Listopad 2008, 22:02
Witam

Kupiłem układ:
MAXIM
MAX232CPA
+0722

Czyto jest zwykły ukłąd czy ten z opisu MAX232CPE+ gdzie trzeba zastosować inne kondensatory? Dzieki za informacje.
I jak kolega wyżej pisze jak podłączyć do gnazda 10 pinowego w Oplu astra?
Marek
19 Listopad 2008, 15:01
Witam,
Ponieważ nie jest dobry w lutowaniu, czy ktoś wykonuje takie interfejsy?
maszkun
02 Grudzień 2008, 21:25
Witam
podłączyłem zasilanie do interfejsu,a wtyczkę RS do komputera.
Z programem do testowania interfejsu działa poprawnie.Niech ktoś powie jakie powinno być napięcie na K-line (mam ok.10,4 Volt)
i czy program VAG-COM,AB-COM powinien wykryć interfejs przed czy po podłączeniu K-line do pin 3,7,12
rafł
06 Grudzień 2008, 09:42
Witam powiem że odpaliłem z samochodem astra G II z silnikiem 2.0 DTH 2003r mialem maly problem z ukladem ale jakos poszlo. Z góry dzięki
fragles34
06 Grudzień 2008, 19:00
Witam. Działa z silnikiem, poduszką, centralnym zamkiem. Problem z licznikiem. Vectra B 1,8 16V 1998r
yoyo
06 Grudzień 2008, 20:55
z malymi zmianami - uzylem kondensatorow 10 mikroF i zasililem tranzystory bezposrednio z 12V. Na schemacie jest tez blad (zamiana) z oznaczeniami podlaczenia do gniazda obd2 (+) i (-).
Calosc zlutowalem na plytce uniwersalnej przycietej tak aby zmiescila sie we wtyku odb2.
Wtyk to najdrozszy element interfejsu (~ 19 zl na allegro) ale jak ktos ma dobre oczy i zreczne palce to mozna go sobie darowac i wpinac sie bezposrednio w gniazdo odpowiednio zakonczonymi kabelkami. Wtedy tez mozna podlaczac sie do starszych aut z obd1 bez inwestowania w przejsciowke.
sebek
17 Grudzień 2008, 21:03
Brawo dla autora! Sam sie meczylem z roznymi potwierdzanymi jako dzialajace schematami ale ciagle byly w nich jakies bledy...
kris
18 Grudzień 2008, 23:06
Witam, jestem na etapie sprawdzenia po wlutowaniu tranzystorów i rezystorów "...podłączyć masę na nóżkę 9 układu US2 (MAX232) - w miejsce pinów 3,7,12 interfejsu OBDII powinno być napięcie 0,2V..."
Niestety u mnie na pinie 3,7,12 jest ok 4V zamiast 0,2V. Nie mam pojęcia co mam nie tak. 4V jest również na pinie 4 i 16.
Pierwszy etap sprawdzenia wyszedł ok (ok. 5V na nóżce nr16.)
Piszecie o błędach w schemacie , jakie to błędy?
lobos80
26 Grudzień 2008, 11:52
Napiecia ok wszystko wyglada dobrze a nie daje echa w tescie RS,ktoś z Was miał coś podobnego?
lecho
27 Grudzień 2008, 18:44
Witam
Zrobiłem ten sterownik, program do testowania działa, ale żaden z programów diagnostycznych nie wykrywa tego interfejsu. Co robić?
miecio
27 Grudzień 2008, 18:51
Czy po podłączeniu tylko zasilania program diagnostyczny powinien wykryć interfejs?
miecio
27 Grudzień 2008, 18:53
Czy po podłączeniu tylko zasilania program diagnostyczny powinien wykryć interfejs
ja
30 Grudzień 2008, 13:19
Jezeli interfejs jest caly zlozony i napiecie podlaczone to przy polaczeniu na danym porcie com jakimkolwiek terminalem np hyperterminal w windowsie przy wpisaniu czegokolwiek powinno to byc wyswietlane na ekranie :) Wtedy caly interfejs jest sprawny, reszta zalezy od auta i programu.
ja
30 Grudzień 2008, 13:22
Jesli nie ma echa w programie do testowania to wystarczy zewrzec pin 9 i 10 maxa pomijajac tranzystory co pokaze czy sam max dziala. Wtedy nalezy sie zajac wszystkim za 9 i 10 pinem w schemacie ;) Oczywiscie zawsze przy sprawdzaniu musi byc podlaczone napiecie z zasilacza lub z auta przy wlaczonym zaplonie.
ja
30 Grudzień 2008, 13:25
A co do przejsciowek usb com to dziala rowniez z nimi, jednak w wiekszosci tanich jest tylko jeden uklad pl2303 ktory nie daje napiec zgodnych z rs232 wiec dolozylem do niego takiego samego maxa jak tutaj, tylko ze w druga strone i max odwala cala robote z napieciami :)
ja
30 Grudzień 2008, 13:27
Przeklamania tez moga byc przy wyzszych predkosciach pow 9600 jesli kable sa slabe, nieekranowane itp. jednak programy diagnostyczne z tego co wiem pracuja na nizszych predkosciach wiec u mnie nie ma to znaczenia.
ja
30 Grudzień 2008, 13:29
Aha i jeszcze jedno do vagowcow, interfejs z jedna linia k dziala tylko z vagcom do wersji 3.112 czy cos takiego, z polskim vagiem dziala ze wszystkimi wersjami tak jak i z vwtool.
ja
03 Styczeń 2009, 19:18
vag po podlaczeniu zasilania wykrywa interfejs na tej zasadzie co pokazywanie echo w terminalu.
MS
23 Styczeń 2009, 17:06
Na schemacie jest błąd - C4 powinien mieć odwrotnie biegunowość. Pracuje on w układzie powielacza napięcia i nie należy się sugerować tym, że na pin 16 jest plus zasilania.
Pikson
24 Styczeń 2009, 20:06
Wielkie dzięki autorowi za sprawdzony schemat interfejsu działa narazie przetestowałem na olu vectra b 2.o TDI wykasowałem wszystkie błędy Jeszcze raz wielkie dzięki
Grzegorz
30 Styczeń 2009, 22:37
Interfejs działa na polskim VAGu 4.9 testowany na Polo 6N z 97r.
Grzegorz
30 Styczeń 2009, 22:38
Interfejs działa na polskim VAGu 4.9 testowany na Polo 6N z 97r. Wielki ukłon dla autora! ;)
x12sz
01 Luty 2009, 12:37
Fejs działa. testowalem na polo97 i astra96. jednak mam problemy w corsie zczytuje tylko imobilajzer, przy probie z silnikeim "sterownik nie odpowiada" przy uzyciu Abcom i opel tech. czy jest na to jakas rada??
echo
08 Luty 2009, 18:29
nie wiem czy ja dobrze patrze czy juz ktoś to pisał ale na schemacie jest delikatny bład pin 4,5 w gniezdzie obd2 to jest masa (gnd) a pin 16 to plus 12Vna schemacie jest odwrotnie.
wojtaslanca
13 Luty 2009, 10:46
Witam czy ktos posiada podobny schemat fejsa do fiatów? NIGDZIE NIEMA może ktos przypadkiem kiedyś sciagnoł?
55
19 Luty 2009, 16:39
do wojtaslanca od fiata
szukaj mnie na elektrodzie .starter.
Zbiornik
25 Luty 2009, 16:45
Układ zrobiony. Programem OBD do testu sprawdzony pomyślnie. I tyle jak na razie sukcesów. Układ zastosowałem MAX232N (taki mi dali w sklepie). Programy (VAG COM 208.1 PL, VAG-COM 311.2, Polski_VAG_4.9 i dosowy VWTOOL )nie komunikują się z interfejsem. Mam VW Golf mk3, 1.6, ABU, złącza OBD1. Wyżej było pisane że jak interfejs daje echo w programie do testu to jest sprawny. Czy może ktoś się spotkał z tym że mimo jakiegoś błędu w układzie interfejs daje echo.
W opisie budowy "Uruchomienie układu" punkty 2-4 nie robiłem tak.
Poprostu wlutowywałem wszystko i tyle, nie sprawdzałem między czasie nic. Jak dobrze wlutuje, dobre podzespoły i nie przegrzeje to po co taka kolejnością to robić?
Jeszcze dziś mam w planie na Oplu astrze wytestować. Astra jedynka 1.4 93 rok. Nie wiem jeszcze jakie tam jest złącze.
lobos80
01 Marzec 2009, 09:13
Dla Corsy 1.0 12V z ABCOM działa (bloki pomiarowe i kody błedów)
pozdrawiam Autora
dzięki
Domin
04 Marzec 2009, 18:59
To jak to w koncu jest, bo czesc osob pisze ze im dziala a czesc, ze na schemacie jest blad. Wlasnie zamierzam go sobie poskladac i chcialbym miec pewnosc co do schematu :)
Gutek
05 Marzec 2009, 00:47
Witam Cie!
Wlasnie zabralem sie za budowanie tego fejsika ale widze ze dzis wprowadziles zmiany do schematu.. ja jestem cienki z elektroniki i nie kumam gdzie tam jaka polaryzacja zostala zmieniona;/ mam taka prozbe zebys wstawil poprawiony wzor plytki i tej co jest widok od rozmieszczenia elementow. ??
Wojtek
07 Marzec 2009, 19:39
Witam. Mam pytanko czy ten interfejs zadziała z Omegą B (1994r.) silnik X25DT. W programie opel-tech 2 jest ten motor dla omegi, aczkolwiek w roczniku 1997, czy ma to jakieś znaczenie ?
Elektron
12 Marzec 2009, 19:59
Uwaga - w przypadku użycia stabilizatora 7805 (bez "L") w dużej obudowie (TO-220) - należy wrócić uwagę, że ma zamienione miejscami wejście z wyjściem. Trzeba go obrócić o 180 stopni - "buźką" na zewnątrz, radiatorem do max-a.
Elektron
12 Marzec 2009, 19:59
Uwaga - w przypadku użycia stabilizatora 7805 (bez "L") w dużej obudowie (TO-220) - należy wrócić uwagę, że ma zamienione miejscami wejście z wyjściem. Trzeba go obrócić o 180 stopni - "buźką" na zewnątrz, radiatorem do max-a.
Zbiornik
13 Marzec 2009, 17:27
Zrobiłem inny interfejs. Na transoptorach. W aucie mam obd1 golf 3 ( 93r). Połączył się bezproblemowo i w przeciwieństwie do tego schematu ma wyprowadzone dwie linie K i L (nie tylko K) wtedy jest większa pewność że zadziała w danym samochodzie.
Miki
13 Marzec 2009, 21:29
Sprzęt działa z Vectra 98 X16XEL kondensatory wlutowane z polaryzacją jak na poprawionym schemacie (w przeciwnym razie MAX232 uszkodzi się) jeśli chodzi o oprogramowanie to OPCOM, ABCOM i TECH2
satek
17 Marzec 2009, 09:55
witam, czy mógł by ktoś wskazać który to jest C3 i C4 na rozmieszczeniu płytki?? choć opisać które to są kondensatory na widoku płytki
00gtw00
30 Marzec 2009, 07:18
C3, C4, C5, C6 - 1uF/16V 4x czyli wszystkie 1uF a to już jest zaznaczone na stronie montażowej płytki.

Interfejs działa z Passat B5 1.9tdi 06/2000r.
Gutek
31 Marzec 2009, 21:42
WITAM ;P zrobilem taki fejsik wedlug schematu (tego poprawionego) i wszystko dziala jak trzeba.. dla zainteresowanych wrzucam jak wyglada moj fejsik, juz gotowy.

http://img3.imageshack.us/img3/8982/200903313968.jpg
http://img530.imageshack.us/img530/1892/200903313969.jpg
http://img530.imageshack.us/img530/2726/200903313970.jpg
http://img530.imageshack.us/img530/3576/200903313971.jpg

W razie jakis pytan piszcie na gg 3371443 pozdro.
Grenlandia 2012