[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: wirusy i inne ....

From: Cnotliwy <cnotliwy_malpka_poczta.onet.pl>
Date: Tue Dec 11 2007 - 21:53:22 CET

Hello wildeman,

Tuesday, December 11, 2007, 12:27:57 PM, you wrote:

wop> Witam serdecznie wszystkich userow ;D
wop> widze ze po dlugim czasie przestoju cos znowu ruszylo ..
wop> mam taka prosbe i propozycje , poniewaz w mojej sieci
wop> czesto mam problemy z wirusami u niepoprawnych userow
wop> a te wirusy swoją aktywnościa blokują czasem sieć a szczególnie
wop> urządzenia radiowe choc nie tylko ... (ostanio przypadek
wop> ciekawy - maszyna za routerem tak siała po sieci ogromnymi
wop> pakietami a glownie do serwera ze blokowala praktycznie cala
wop> siec kablowa, zainstalowano noda32 i poprawki do windy 2000 ale
wop> nic nie pomoglo dopiero kaspersky dal rade) to jakie macie
wop> jakieś sposoby na sprawdzanie jakie komputery sieją po sieci i
wop> wykrywanie wirusow, jakich urzywacie skrtyptow albo komend z
wop> tcpdump na lokalizowanie szkodnikow .
wop> pozdrawiam WiLdE

Witam.

Używam "dosdetector".
Pozwala wykryć najbardziej "upierdliwe" ataki z
windowsowych kompów bez SP2, spamerów, robaki.
Można także definiowac własne regułki.
Używam na routerach obsługujących nawet do 500 klientów.
Zginąłbym w zasadzie bez tego :)

Pozdrawiam
Piotrek

--