[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

iptables i NAT

From: Dawid Bobryk <dawid_malpka_bialystok.edu.pl>
Date: Fri Jan 26 2007 - 11:20:22 CET

Witam.
Opadają już mi ręce sam nie wiem co go boli, sprawa ma się następująco:
miałem do tej pory regułkę w iptables i wszystko fruwało jak trzeba dwa
dni temu ot tak sobie rozłożył się całkowicie.. może jaśniej - nie chce
łajza działać jako router.
Sprzęt ma dwie karty(eth0 i eth - eth0 zewnętrzna; eth1 do sieci wewn) z
początku podejrzewałem że może karty padły, więc wymieniłem na nówki
sztuki ale sytuacja ta sama z serwera do "świata" wszystko fruwa i
odwrotnie, z serwera do LANu wszystko fruwa i odwrotnie, z LANu na
"świat" ni ch...., nerwy mnie szarpią bo nie wiem co go boli, regułka
jaka była taka jest od około roku niezmieniana, dla formalności
przeinstalowałem cały system na tej maszynie i dalej to samo, upewniłem
się dla formalności czy dostawca nie blokuje połączeń natowanych, jakieś
zmiany ttl czy inne cuda- nie blokuje(a chociażby teraz mamy połączenie
przez dlinkowy router)
Wklejam tą regułkę, może coś pop.... ale chyba wcześniej by nie działało?
iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -s 192.168.1.0/24 -j SNAT
--to-source ZEW_ADR_IP

Pozdrawiam
Dawid