[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: sound blaster audigy sl??

From: Cnotliwy <cnotliwy_malpka_poczta.onet.pl>
Date: Sat Jan 28 2006 - 22:48:12 CET

Cześć darvark,

Saturday, January 28, 2006, 10:31:44 AM, you wrote:

d> Witam
d> wymeinilem sobie karte dzwiekowa na sound blaster audigy sl 24bit. i
d> jest problem. skompilowalem jajko od nowa dodajac modul emu10k1.
d> przeinstaloawlem tez dla pewnosci alse. niestety alsaconfig nie wykrywa
d> mi karty. natomiast alsamikser wywala mi taki blad: "alsamixer: function
d> snd_ctl_open failed for default: No such device" niestety nie wiem co z
d> tym zrobic a musze to jakos uruchomic. acha mam jajko 2.6.10. lsmod
d> zwraca mi takie dane:
d> Module Size Used by
d> snd_pcm_oss 55972 0
d> snd_pcm 98820 1 snd_pcm_oss
d> snd_timer 27140 1 snd_pcm
d> snd_page_alloc 10884 1 snd_pcm
d> snd_mixer_oss 21376 1 snd_pcm_oss
d> uhci_hcd 34064 0
d> nvidia 4091600 12
d> bluetty 17440 0
d> ohci_hcd 23304 0
d> saa7134 104648 0
d> video_buf 22532 1 saa7134
d> v4l2_common 6784 1 saa7134
d> v4l1_compat 15748 1 saa7134
d> i2c_core 23680 1 saa7134
d> ir_common 5892 1 saa7134
d> videodev 10880 1 saa7134
d> emu10k1 79108 0
d> ac97_codec 19340 1 emu10k1

d> lspci:
d> ...
d> 02:02.0 Multimedia audio controller: Creative Labs SB Audigy LS
d> ...

d> ktos z was mial podobny problem lub zna rozwiazanie?? niestety google i
d> fora niewiele mi pomogly;/

SB Audigy LS nie ma na pokładzie chipsetu emu10k1.

Miałem kiedyś to "cudo" i po wielu bojach i próbach zrezygnowałem.
Wstyd się przyznać ale wymiękłem.
Karte udało mi się wymienić z dopłatą na "zwykłe" Audigy.

Wątek dotyczący uruchomienia tej karty (Audigy LS) na Slackliście przewijał się
już w przeszłości. O ile mnie pamięć nie myli komuś udało się toto
odpalić właśnie przy pomocy jakiegoś modułu z ALSY.

Przeglądnij archiwum listy lub rzuć okiem na :

http://www.linuxquestions.org/questions/showthread.php?t=119563
http://www.linuxquestions.org/questions/showthread.php?t=119563
http://www.issociate.de/board/post/277620/Creative_Audigy_LS_not_working_on_Slackware_10.2.html

Niegłupim pomysłem, choć może politynie niepoprawnym :)
jest pogrzebanie na zasobach dotyczących dystrybucji
Mandrake/Mandriva. Co jak co - ale jeśli chodzi o sterowniki pod
Linuxa to "Mandaryna" jest nie do przebicia. Oczywiście w kwesti
dostępności a niekoniecznie jakości i stabilności.

--
Pozdrawiam,
Cnotliwy