[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: internet przez usb

From: Dawid Bobryk <dawid_malpka_bialystok.edu.pl>
Date: Mon Dec 12 2005 - 07:46:07 CET

darvark napisał(a):
> witam
> mam takie pytanko. oststnio popularny stal sie dostep do lacza
> internetowego przez kablowke. tzn operator telewizji kablowej daje
> dodatkowy modemik i po podpieciu do kompa jest necik:) i teraz wlasnie
> pojawia sie moje pytanie:)
> czy da sie tak zrobic (ktos juz tak robil, probowal) ze sa dwa
> komputery i jeden bierze siec przez skretke podpieta do tego modemu a
> drugi jedoczesnie bierze net przez kabelek usb (modem posiada takie
> wyjscie, a z tego co slyszalem - osobiscie nie sprawdzalem - mozna
> [...]
Podpowiedzi dość ciekawe :)
Czasem wystarczy zajść do operatora i zgłosić drugi komputer(oczywiście
zależy od operatora) no i przyinwestować jakieś 80zł w switch (bo nie
wiem czy jeszcze gdzieś huba dostaniesz) i nie wiem co się bardziej
opłaca - włączać dwa kompy żeby jeden miał dostęp do netu czy poprostu
postawić takiego switcha i nie czekać aż sprawdzą czy nie masz
rutera(wbrew pozorom jest to możliwe do wykrycia i zablokowania).
Wszystko jak już napisałem zależy od operatora czy jakąś kase dodatkową
pobierze(choć nie powinien, szybkość łącza i tak zostawią taką samą
zarówno dla jednego jak i dla dwóch kompów)
 Aha jeżeli chodzi o możliwości techniczne takiego podłączenia to są
więc nie słuchaj odpowiedzi operatora że "się nie da" poprostu czasem
"się nie chce" dopisać do dhcpd kolejnego adresu.

Pozdrawiam
Dawid