[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

dual channel

From: Dawid Bobryk <dawid_malpka_bialystok.edu.pl>
Date: Wed Oct 12 2005 - 12:49:30 CEST

Witam, czy może ktoś się orientuje czy jest to prawidłowe czy może coś
popie**łem, kupiłem do serwera dwie kości pamięci po 1GB, obydwie ta
sama firma z tej samej serii i rzecz naturalna tej samej wielkości :),
płyta obsługuje tryb dwukanałowy pamięci, wcześniej były zamontowane
dwie kości po 256MB.
Sprawa nr1: montowałem na kilka sposobów i nic, zatrzymuje się na
pierwszym planie i dalej nie idzie uruchamianie. Chciałem do siedzących
dwóch 256 dodać te dwie 1G kości. Płyta główna na chipsecie Intela 865G,
powinna obsługiwać do 4GB pamięć, na płycie są 4 sloty pamięci te od
początku zamontowane kości siedziały w 1 i 3 slocie, więc najpierw te 1G
kości włożyłem do 2 i 4 slotu - nic; zamieniłem miejscami z 256 - nic;
przesadziłem obok siebie 256(1 i 2 slot) i 1G(3 i 4 slot) i odwrotnie -
nic; nie wiem jak to ruszyć żeby wszystkie kości pamięci funkcjonowały.
Sprawa nr2: na dzień dzisiejszy pracuje na samych 1G kościach,
oczywiście na na samych 256 lub samych 1G cacy staruje, nawet dostaje
komunikat że pamięć prcuje w trybie dwukanałowym, świetnie ale jak chcę
sprawdzić już pod slackiem jak to jest z tą pamięcią to przytoczę tu co
jest w /proc/meminfo
        total: used: free: shared: buffers: cached:
Mem: 925630464 794607616 131022848 0 174678016 266510336
Swap: 2155003904 0 2155003904
MemTotal: 903936 kB
MemFree: 127952 kB
MemShared: 0 kB
Buffers: 170584 kB
Cached: 260264 kB
SwapCached: 0 kB
Active: 184736 kB
Inactive: 246212 kB
HighTotal: 0 kB
HighFree: 0 kB
LowTotal: 903936 kB
LowFree: 127952 kB
SwapTotal: 2104496 kB
SwapFree: 2104496 kB

Tak jakby na chłopa rozum kożystał z jednej kości pamięci??

Dzięki za wszelakie odpowiedzi.