[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: DNS

From: Przemysław Śmiały <xtc_malpka_lancaster.one.pl>
Date: Tue Jun 28 2005 - 10:43:34 CEST

> logi ze startu mówią, że named został uruchomiony, ale nie ma go w
> procesach (?), a poza tym nie działa przypisywanie komputerom w
> sieci, np. adres strony internetowej, zamiast www.wp.pl muszę
> wpisywać ip]

Zaraz, zaraz... Żeby rozwiązywać nazwy nie musisz mieć postawionego binda,
Użytkownicy Twojej sieci mogą sobie wpisać w konfiguracji protokołu IP jakiś
zewnętrzny serwer DNS. Powinien ci go podać twój prowider. Oczywiście jeśli
będziesz miał zainstalowanego i działającego Binda u siebie to rozwiązywanie
nazw będzie szybsze.
Aha! Pamiętaj żeby przez firewall przepuścić zapytania DNS, czyli na port 53
Ja mam politykę firewala tylko INPUT DROP więc mam wpisane:
iptables -A INPUT -p tcp --dport 53 -m state --state NEW -j ACCEPT
iptables -A INPUT -p udp --dport 53 -m state --state NEW -j ACCEPT

Puki nie naprawisz nameda twoi użytkownicy mogą rpzecież używać jakiegoś
obcego, a ty sobie w spokoju będziesz naprawiał.
Co do nameda to jeśli nie posiadasz własnej domeny to na www.slackware.com.pl
jest konfiguracja nameda do obsługi domen (także :)). Zobacz na
http://www.baseciq.org/linux/dnscache
Może ci coś pomoże. Mogę się mylić ale Bind'a do pracy bez obsługi domen nie
trzeba konfigurować wcale.
Aha! man named-checkconf

Pozdrawiam