[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: DNS

From: Olek <olek_malpka_bcf.pl>
Date: Mon Jun 27 2005 - 17:16:25 CEST

Mateusz Potrykus napisał(a):
> Witam.
>
> Mam takie pytanko dla pewności, z tego co wiem to serwer DNS odpowiada za przypisanie domeny do adresu IP poszczególnych serwerów?
> Chcę skonfigurować Bind, żeby ludzie w mojej sieci mogli wpisywać adresy (np. www.wp.pl) zamiast IP. Skonfigurowałem named według tego, co jest na www.slackware.com.pl w poradach, tylko pozmieniałem domeny na swoje i IP. Kiedy wpisuje 'named' lub '/usr/sbin/named' nie uruchamia się wogóle. Co mam robić? Slack 10.0, bind załączony do iso, po wpisaniu komendy nic się nie dzieje...

po uruchomieniu named rzeczywiscie na konsoli sie nic nie dzieje :)
- sprawdz czy masz uruchomiony proces named - polecenie np. "ps -A"
- logi ze startu nameda sa defaultowo w pliku /var/log/messages
- odpytaj programem nslookup swojego dnsa czy odpowiada tak jak chcesz

jezeli masz problem to podesli plik /etc/named.conf, pliki stref, i logi

--
olek