[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: I/O error

From: Danger <danger_malpka_ddos.zapto.org>
Date: Thu Jun 02 2005 - 22:14:29 CEST

Witaj Dawid,

W Twoim liście datowanym 2 czerwca 2005 (08:41:51) można przeczytać:

> Witam wszystkich,
> Mam taki problem, ostatnio często serwer przestaje odpowiadać po
> dłuższym czasie pracy(a właściwie to już po jednej dobie) jedyne co mogę
> zaobserwować po dostaniu się do serwera taki komunikat
> end_request: I/O error, dev 03:01 (hda), sector (tutaj różne numery)

> Przeszukałem googlarkę, niektórym użytkownikom razem z tym komunikatem
> występowało wiele innych dotyczących dysku, może ktoś spotkał się z tym
> problemem, może da się to rozwiązać inaczej jak wymianą twardziela.
> Dodam że system plików wszystkich partycji(oprócz swap :)) to reiserfs

> [...]

Całkiem możliwe, że wina leży w zasilaczu a raczej w samej wtyczce. W
zasilaczach wątpliwej jakości bardzo często zdarza się, że wtyczki
zasilające nie dolegają dobrze do gniazda zasilania dysku. Często
trzeba te blaszki we wtyczkach doginać, aby dobrze przylegały.
Miałem taki efekt, że komp chodził jakieś pół dnia i nagle komp stawał
w miejscu. Po restarcie chodził znowu normalnie.
W głośniejszych dyskach słychać stuki podczas utraty zasilania.
Zobacz czy u ciebie nie ma podobnego problemu.

--
Pozdrowienia,
 Danger