[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: kernel 2.6.x

From: Danger <danger_malpka_ddos.zapto.org>
Date: Tue Mar 29 2005 - 00:23:57 CEST

Witaj mirekbielicki,

W Twoim liście datowanym 27 marca 2005 (21:10:54) można przeczytać:

> Witam
> chciałbym rzec kilka słow na temat kernela 2.6.x na slackware
> po pau dniach walki z tym jądrem stwierdzam ze:
> -konfiguracja jest dla tych którzy maja mnóstwo wolnego czasu !
> -po walce z myszką usb nadeszła walka z dżwiękiem czyli alsą
> co po parunastu próbach konfuguracji po prostu dałem sobie spokój,
> choc do szczęscia niewiele mi brakowało.
> -bo po paru kompilacjach siadło mi dhcp i net mi siadł
> i naprawde niewiem i dalej sie głowie przeciez nic nie grzebałem przy
> kompilacji pci czy broń boże net configure
> [...]

Ja musiałem zmienić jajko na nowsze właśnie ze względu na dźwięk. W
2.4.x aż do 2.6.11.4 nie do końca obsługiwało moją dźwiękówkę.
Obsługę dźwięku musisz kompilować jako moduły, tak samo moduł do karty
dźwiękowej, Oss i Alsa.
Używam dystrybucyjnej Alsy ze Slackware.
Na tak zrobionym jądrze bez problemu poszła alsaconf, następnie
alsamixer i zapisałem ustawienia mixera alsactl store.
2.4.x kompilowałem wiele razy i prawie nigdy nie miałem z nim
problemów. Na 2.6.x miałem kilka problemów, ale wszystkie rozwiązałem
w ciągu 3 godzin. Warto przejść na 2.6.x choćby dla wsparcia sprzętu
które oferuje.

--
Pozdrowienia,
 Danger