[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

problemy ethernetem i modemem

From: Kajetan Olszewski <garfieldsuperstar_malpka_gmail.com>
Date: Sat Feb 05 2005 - 18:29:08 CET

witam
mam problem z polaczeniem do internetu pod slackware 10 (kernel 2.4.26).
w moim laptopie mam karte ethernetowa na pcmcia ktora jest skonfigurowana
w nastepujacy sposob:
hostname: morpheus
domain: matrix
ip adress: 192.168.1.40
netmask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.40
nameserver: 194.204.152.34
to chyba wszystko. mam tez wewnetrzny modem lucent (zainstalowany poprawnie;).
plik /etc/resolv.conf wyglada tak:
search matrix
nameserver 194.204.152.34
do laczenia uzywam wvdial (ver. 1.54.0). gdy juz sie polacze to plik
/etc/ppp/resolv.conf wyglada tak:
nameserver 217.98.20.34
nameserver 217.98.63.164
sa to ustawienia nadane przez wvdial podczas laczenia. niby wszystko
ok ale nie moge otwierac zadnych stron www ani pingowac zadnych
adresow ani hostow z poza mojej sieci lokalnej. gdy zmienilem oba
pliki resolv.conf na:
nameserver 194.204.152.34
nameserver 194.204.159.1
tez jest tak samo. moge pingowac tylko adresy z mojej sieci lokalnej i
nie moge kozystac
z dobrodziejstw internetu :/ zdaje mi sie ze wszystkie zadania sa
zlecane eth0 a modem wogole nie bierze w tym wszystkim udzialu (ale
dziala poprawnie na 100%). probowalem z roznymi ustawieniami eth0 np.
bez gatewaya ale to tez nic nie dalo. z gory dzieki za wszelkie
sugestie.