[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Dwa IP & DHCP...

From: olek <olek_malpka_bcf.pl>
Date: Wed Nov 24 2004 - 13:06:30 CET

Użytkownik Mateusz Potrykus napisał:

> Posiadam dwa adresy IP: jeden na LAN'ie (wewnętrzny)
> i jeden na necie (zewnętrzny). Jak skonfigurować lina,
> żeby były dwa IP?

tylko zgaduje o co ci chodzi :) a dodatkowo nie wiem czy
mowimy o tym samym systemie operacyjnym bo ja uzywam
GNU/Linux a ty jakiegos lina

do konfiguracji kart sluzy polecenie ifconfig
np (opcji jest wiecej znajdziesz na google lub man ifconfig):

ifconfig eth0 80.80.80.80 netmask 255.255.255.248
ifconfig eth1 192.168.0.1 netmask 255.255.0.0

zeby podczas startu systemu karta wpieta do inernetu zawsze byla karta
eth0 a karta po stronie lanu zawsze eth1 trzeba w /etc/lilo.conf dodac wpis:

append="ether=11,0x400,eth0 ether=10,0x300,eth1"
gdzie 11,0x400 to przerwanie IRQ i adres portu IO karty podlaczonej do
netu (eth0), analogicznie 10,0x300 to ustawienia karty podlaczonej do
lanu (eth1)

wartosci musisz wpisac zgodnie ze specygikacja kart
dla kart 3com jest programik pod dosa w ktorym mozna przeczytac/ustawic
te wartosci

> Chciałbym udostępniać neta i właśnie dlatego zainstalowałem slack'a.
> Potrafię skonfigurować dhcpd tylko nie wiem jak narzucić
> przepustowość. Czy do tego służa jakieś inne programy?

tego to juz mimo najszczerszych checi nie rozumiem
(moze poczytaj o iptables)

--
olek