[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: htb i imq

From: Machoni <machoni_malpka_o2.pl>
Date: Wed Nov 03 2004 - 12:00:40 CET

>Skoro już na liście zagościł temat htb, to może nieco go rozszerzę.
>Mianowicie, czy ktoś może mi bardziej szczegółowo wytumaczyć zasadę
>działania imq? Czy mając dwa interfejsy (net---eth1++eth0----lan) osiągnę
>jakiś większy cel niż kolejkując usługi na poszczególnch
>interfejsach(ograniczenie p2p, uploadu)?
>Jak wygląda sprawa maskarady z zastosowaniem imq? Czy trzeba maskować
>wszystkich z lan na imq a potem imq na eth1? Może zna ktoś adres stronki
>(najlepiej po polsku), na której wtłumaczona jest zasada działania i
>metoda konfiguracji?

Teraz tylko krotko bo nie mam czasu, jak pozniej popytasz to mozemy pogadac dalej (sam jestem po ponownej lekturze tego niezlego, choc miejscami chaotycznego, dokumentu). Poszukaj tlumaczen Lukasza Bromirskiego "Ksztaltowanie ruchu i zaawansowany routing", no... chyba ze wolisz wersje oryginalna, to jej szukaj :)

Ogolnie, ja bym stosowal imq tylko jesli masz wiecej niz 1 int do LANu, i/lub wiecej niz 1 do WANu. Inaczej da sie to zrobic bez. I sluzy glownie (czy wylacznie ?) do ograniczenia transferu przychodzacego.