[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: zawieszona obsluga sieci, kernel log

From: Corvin <corvin.dun_malpka_wp.pl>
Date: Mon Sep 20 2004 - 11:17:29 CEST

Dnia poniedziałek, 20 września 2004 09:09, olek napisał:

> wiem co sie stalo i mam nadzieje ze wlasnie limitowanie zaradzi temu na
> przyszlosc, bardziej interesuje mnie co to bylo za zjawisko, skad taka
> ilosc icmp ? atak jakis ? jezeli tak to udany :-(

heh nie wygląda na to może faktycznie problemy w kernelu.
W każdym razie różnice w czasie pomiędzy logowanymi pakietami są
dość duże. Doczytałem też część RFC o icmp i z tego wynika że warto np
wpuszczać icmp type 3 choćby ze względu na realizację algorytmu PMTU.
Ale nie warto go wypuszczać ;). Jeśli boisz się ataków stosuj zabezpieczenia.
Np. puszczaj tylko połączenie NEW z flagą SYN. No i ESTABLISHED, RELATED.
A propos czyjegoś pytania Netfilter również stanowo śledzi icmp (przecież
część komunikacji odbywa się na zasadzie pytanie odpowiedź).

Pozdr,
C/