[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: zawieszona obsluga sieci, kernel log

From: Wojciech Pyczak <nissarin_malpka_o2.pl>
Date: Sat Sep 18 2004 - 16:25:37 CEST

SzAmO wrote:

>a pozostale ICMP?? przeciez sa bardzo wazne w transmisji TCP...
>
>SzAmO

We wszelkich poradach odnośnie firewalli zaleca się puszczanie
(oczywiście odpowiednio limitując) tylko echo-request i echo-reply... a
tak na marginesie czy ruch icmp jest wogóle śledzony przez conntrack?
Poza tym może to nie wina icmp, może połączeń było za dużo - contrack
'pamięta' niektóre rzeczy bardzo długo (do 5dni o ile się nie mylę),
kiedyś sam grzebałem w źródełkack kernela i zmniejszałem u siebie
timeout'y ale nie wiem czy coś w tej kwestii zmieniło się w nowszych
wersjach.