[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: +win

From: Ireneusz Suszko <isuszko_malpka_people.pl>
Date: Thu Sep 16 2004 - 17:47:54 CEST

Sławomir Jach napisał(a):

> Poproszę o poradę. Nie mam wyjścia i muszę zainstalować windows na
> laptopie na którym mam slacka. Niestey laptop nie ma napędu dyskietek
> i jak zainstaluję windows na kolejnej partycji to stracę linuxa. Może
> jest jakiś sposób by lilo mógł nadpidać windowsowskiego boloadera ze
> slacka wystartowanego z CD ?
>

> .

Oczywiście, że jest. Po zainstalowaniu windows jak już będziesz miał
skopane lilo. Odpalasz system z botowalnego cd slackware, i przy
prompcie lilo podajesz:
bare.i root=/dev/hda1 noinitrd ro
Oczywiście musisz zmodyfikować odpowiednio do swoich potrzeb nazwę
obrazu z którego będziesz botował system i partycję na której masz
slackware. I na tak odpalonym systemie modyfikujesz odpowiednio
lilo.conf ( mam na myśli możliwość odpalenia windows), wydajesz
polecenie lilo i po sprawie. Reboot i powineneś mieć lilo z dwoma
systemami do wyboru.