[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Linux na RAID 0

From: Machoni <machoni_malpka_o2.pl>
Date: Mon Sep 13 2004 - 21:14:32 CEST

Witam.

  Ja sie juz zaczynam poddawac, ale moze ktos z Was mnie podratuje i da jakas wskazowke.

  Otorz pytanie, czy instalowaliscie kiedys Linuxa na raidzie ?? Sprawa wyglada tak:

Plyta GA-7vaxp Ultra, ale wazne jest kontroler: FastTrack133MB firmy promise, kernel zglasza jako PDC20276 (czyli tak jak powinien). Niestety, za zadne skarby nie moze wykryc podpietych do niego dyskow.

Specjalnie przekompilowalem kilka razy kernek wyprobowujac rozne zestawienia opcji dotyczacych raidow (w tym opcje do software raid promise - fasttrack). Sa opcje dotyczace tego konkretnie kontrolera, i teoretycznie on dziala. Tylko do napendow sie dobrac nie chce.

mes przy starcie jest m.w. taka:

PDC:20276: IDE controller at PCI slot 00.0f.0
PDC:20276: chipset revision 1
PDC:20276: not 100% native mode: will probe irqs latter
PDC:20276: neither IDE port enabled (BIOS)

Dalej jest ze Software raid nie wykryl macierzy.

tylko nie mowcie ze blad ustawienia w biosie, bo na dokladni tej konfiguracji bez zadnych problemow instaluja sie: w98, wxp, FreeBSD.

Producent oczywiscie sie nie popisal, dolacza sterowniki tylko do RedHata i SUSE. Probowalem instalowac SUSE, niestety nie zauwazylem ze te stery sa do kernelka max 2.4.18 (SUSE 8.1, ja mam 9.0), to samo ze sterami RH.

Na sieci nic ciekawego nie znalazlem, jesli ktos cos widzial to pls o linka. Jesli instalowal, to pls o wskazowki...

Pozdroffka