[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

skanowanie antywirusowe

From: olek <olek_malpka_bcf.pl>
Date: Thu Aug 19 2004 - 11:53:47 CEST

Witam

Wlasnie jestem w takcie testow i instalowania takiego malego sprytnego
uzadzenia FortiGate w jedne z firm i spodobala mi sie funkcja skanowania
antywirusowego calego ruchu. Niestety jest to rozwiazanie na ktore moze
sobie pozwolic nie kazda firma.

Poczte oczywiscie skanuje, znalazlem tez pare rozwiazan dla squida i
zastanawiam sie nad wprowadzeniem takiego skanowania. Mam pytanie czy
uzywaliscie skanerow w polaczeniu z proxy i jakie sa wasze spostrzeznia.

Dodatkowo moze slyszeliscie o rozwiazaniu bardziej ogolnym ktore
pozwolilo by skanowac antywirusowo caly ruch wczesniej tzn zanim dotrze
do wlasciwych serverow (smtp, ftp, proxy) np w powiazaniu z iptables,
chociaz moze to zly przyklad bo netfilter to nie jest content filtr
(zawartosci).

--
olek