[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: atak z zewnatrz - pomocy !!!

From: Radosław Czyżewski <morgor_malpka_tlen.pl>
Date: Sun Aug 15 2004 - 00:31:40 CEST

On Sat, 14 Aug 2004 22:15:06 +0200
Machoni <machoni@o2.pl> wrote:

> A wlasnie ze nie tak...
>
> 1. Twoja maszyna bedzie widoczna z internetu.
> 2. Bedziesz za NATem (bo to chyba miales na mysli a nie _za netem_ ;)
> )
>
> NAT - Network Address Translation. A wiec jest to nie tylko maskowanie
> wybranych grup adresow innymi adresami (adresem) ale takze maskowanie
> jednego (pojedynczego) adresu innym (pojedynczym) adresem (translacja
> 1 do 1). Pozatym pamietaj ze PREROUTING/POSTROUTING wykonywany jest na
> zewnetrznej stronie routera (dobra, nie czepiac sie... opisowo pisze).
> [...]

OK...

Przyznam się że nie o to mi dokładnie chodziło (w końcu nie jestem
specjalistą w tej dziedzinie). Miałem na myśli maskaradę czyli
najczęściej stosowany sposób translacji adresów (1 do wielu) w sieciach
domowych, osiedlowych itp.

Przy PREROUTING/POSTROUTING (czyli NAT - translacja 1 do 1) można się z
zewnątrz "podłączyć" do adresu nierutowalnego (poprawcie mnie jeśli się
mylę). Przy PREROUTING/POSTROUTING adres nierutowalny mapowany (to
określenie jest chyba trafne) jest tożsamy z adresem zewnętrznym na
ruterze - coś jakby alias.

Wracając do zwyczajnej maskarady komp. z seci wew. może czuć się
bezpiecznie bez stosowania firewall'i (poprawcie mnie jeśli się
mylę).

Przy Neostradzie mając zewnętrzny modem "speedtouch 500 series"
translację 1 do 1 włącza się w zakładce "NAPT default server" w pisując
adres wybranego kompa. z seci wew. Standardowo opcja ta jest wylaczona i
dlatego pytałem czy Pani Monika ma modem USB (standardowo translacja 1
do 1) czy zew. na eth (translacja 1 do wielu).

Interesuje mnie czy można się jakoś podłączyć od strony Internetu do
komputera z adresem nierutowalnym przy translacji 1 do wielu (zwykła
maskarada).