[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Koszmar (zapomniałem hasło) + kilka pytań

From: SzAmO <szamo_malpka_pf.pl>
Date: Fri Aug 06 2004 - 22:38:39 CEST

Dnia 22:33:51--06.08.2004 , linux-slackware napisal(a):
> Witam!
> Tak właściwie co oznacza ten x w passwd?? poniewaz myslalem do tej
> pory ze on sie ustawia gyd nadajemy haslo jesli usunalem x i pozniej
> wydalem polecenie passwd .. x'a nadal nie bylo .. dodalem go i jest
> dopsze i w sumie nie wiem :D

zamiast x-a mozesz wpisac haslo dla danego usera.. ale musi ono byc w
czystym tekscie.. co oczywiscie jest BAARDZO niebezpieczne. x oznacza ze
haslo jest umieszczone w pliku /etc/shadow i jest zakodowane silnym,
jednokierunkowym algorytmem.. standardowo CHYBA MD5.

> i kolejne.. : mam plik /etc/passwd ale mam tez /etc/passwd- czy ten
> drugi jest jakims plikiem zapasowym ??

tak.. jest to pliczek zapasowy

SzAmO

--