[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: modem adsl

From: Olek <olek_malpka_greennet.org.pl>
Date: Wed May 26 2004 - 00:06:29 CEST

Użytkownik SzAmO napisał:

> ale to nie ma znaczenia czy to neo czy nie... tylko wez pod uwage ze neo
> zmienia adres IP.. sprawdz czy apacz nasluchuje na interfejsie neo
>
> SzAmO

w jednym biurze ksiegowym maja neo i moje servery,
jakosc/stabilnosc polaczenia neo zalerzy glownie od centrali, we
wspomnianym biurze przez pierwszy miesiac mialem naewt 10-15
restarow na dobe brak polaczenia stwierdzalem jezeli 3 testowane
servery nie odpowiedzialy na ping, po wielu interwencjach w TPSA
polepszylo sie bo podobno przelaczyli mnie do innego lacza (???),
nie bylo jednak rewelacji restarty byly 1-5 na dobe, wtedy zmienilem
skrypt testujacy i testuje tez czy jest ping do najblizszego routera
tepsy, na komputerku dziala tez program no-ip dzieki ktoremu mam
zawsze zdalny dostep po nazwie, teraz restarty neo to rzadkosc
zdarzaja sie raz na ladnych pare dni, moze sie przyda:

#! /bin/bash

# z crona wywolywac z parametrem -r :-)

s1="ip_najblizszego_routera_TPSA"
# nigdy sie nie zmienia chyba ze cie przelacza na inne lacze
# zawsze mozna to zautomatyzowac (man traceroute)
s2="x.x.x.x"
# jakis server z dobrym pingiem
s3="x.x.x.x"
# inny dobry server

resrtart_adsl(){
  stopadsl
  sleep 5
  startadsl
}

pingi(){
  p=0
  for x in "$s1" "$s2" "$s3"
  do
   let p=p+1
   ping -c1 -w10 $x | grep icmp_seq > /dev/null
   let `echo wynik$p`=$?
  done
}

info(){
  pingi
  if [ $w1 -eq 0 -o $w2 -eq 0 -o $w3 -eq 0 ] ; then
   echo "Neostrada dziala"
   else
   echo "Neostrada NIE dziala"
  fi
}

praca(){
pingi
if [ $wynik1 -eq 0 -o $wynik2 -eq 0 -o $wynik3 -eq 0 ] ; then
dat=`date`
echo -e $dat "Neostrada dziala" >> /var/log/neo
else
dat=`date`
echo -e $dat "Restart neostrady" >> /var/log/neo
restart_adsl
fi
}

case "$1" in
'-i')
info
;;
'-r')
praca
;;
*)
echo "$0 -i|-r"
echo " -i tylko test neostrady"
echo " -r test i w razie wykrycia braku polaczenia restart adsl"
;;
esac

olek