[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Linux i ATA66

From: tomjas <tomjas_malpka_WYTNIJTOpoczta.onet.pl>
Date: Tue Oct 05 2004 - 20:02:08 CEST

W artykule <n3b2m0pgfucflocbctdc788c5fs8jk3i0n@4ax.com> FluID napisał(a):
> Witam
Witam również.

> Pisałem o tym problemie już na innej grupie, ale poniewaz nie dotyczy
> on konretnego distro tylko Linuxa in general, spytam miłośników Slacka
> ;) Podobno oni zawsze rozwiażą problem;)

Tak - my wiemy wszystko ;-)
> Mam płytę główną Abit BE6 -II, z 4 kanałami IDE. IDE 3 i 4 obsługują
> standard ATA66 i producent zaleca podłaczanie do tych kanałów dysków
> twardych. Tak i ja uczyniłem. Pod IDE1 mam cd i dvd.
>
> Problem polega na tym, że podczas instalacji Debiana, a szczerze
> mówiąc takze Slacka bo z nim również próbowałem, instalatory nie widzą
> dysków podczepionych na IDE3. Stwierdzają po prostu, że instaluję na
> "bezdyskowym systemie" ;) Hehe!
To bardzo nieładnie ze strony systemu. Ja kiedyś walczyłem w ten sposób
z tym nieszczęsnym hpt366:
podczas instalacji w trybie tekstowym przechodziłem na drugą konsolę
(alt+f2) i tam pod bashem wydawałem polecenie: cat /proc/pci
Odpowiedź wyglądała mniej więcej tak:

[ciach]

Bus 0, device 19, function 0:
Unknown mass storage controller: Triones Technologies, Inc. HPT366
IDE UltraDMA/66 (rev 1).
Medium devsel. IRQ 11. Master Capable. Latency=120. Min
Gnt=8.Max Lat=8.
        I/O at 0xb000. (a)
        I/O at 0xb400. (b)
        I/O at 0xb800. (c)
Bus 0, device 19, function 1:
[...]
        I/O at 0xbc00. (d)
        I/O at 0xc000. (e)
        I/O at 0xc400. (f)

[ciach]

I teraz zaczyna się zabawa. Restartujesz kompa i jeśli dysk podłączony
jest do pierwszego kontrolera UDMA66, jest to trzeci z kolei kontroler,
podczas startu instalatora w trybie tekstowym podajesz mu parametr:
ide2=a,b+2 czyli tutaj: ide2=0xb000,0xb402
jeśli podłączyłeś do drugiego kontrolera to analogicznie:
ide3=d,e+2
Oczywiście u Ciebie będzie to zależało od tego co wyrzuci cat /proc/pci.
Potem oczywiście podajesz ten sam parametr w lilo.conf (append) i system
powinien ładnie biegać.
Pozdrawiam.

 [ tomjas@WYTNIJTOpoczta.onet.pl ] [ GG# 4513130 ]
 [ Registered Linux User# 309932 ] [ICQ# nie uzywam ]