[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: vi w slackware 10

From: Stachu 'Dozzie' K. <dozzie_malpka_dynamit.im.pwr.wroc.pl.nospam>
Date: Tue Oct 05 2004 - 09:23:40 CEST

On 2004-10-05, Konrad wrote:

> Czytałem książkę Leszka Madeja pt "edytory vi , emacs, sed" z serii
> "cwiczenia z systemu linux",

Aha, znaczy autor/tlumacz pewnie niespecjalnie zna oryginalnego vi. Bede
musial rzucic okiem, zeby stwierdzic to z pewnoscia.

> nie działa większosć przycisków nawigacyjnych z
> cwiczeń zawartych w tej ksiazce, ale na szczęscie działają te najwazniejsze.

Bo to sa podstawowe klawisze vi i one dzialaja we wszystkich klonach
(Elvis, Vim, nvi).

> W sumie te "bajery" z vi to zbytek,

Uwierz mi, to nie zbytek.

> a temat nie działających sktórów
> poruszylem tylko żeby się upewnić czy z moim vi w moim slacku jest wszystko
> w porządku i, że ksiązka jest w porządku.

Ksiazka chyba nie jest w porzadku. Jesli chcesz sie uczyc Emacsa, to go
uruchom i wpisz "Ctrl-h t". Jesli chcesz sie uczyc edytora a'la vi, to
http://dynamit.im.pwr.wroc.pl/dozzie/vim/
Jesli chcesz sie uczyc seda, to
http://dynamit.im.pwr.wroc.pl/dozzie/linux/bash/ i man sed.

--