[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: komunikat przy logowaniu

From: Stachu 'Dozzie' K. <dozzie_malpka_dynamit.im.pwr.wroc.pl.nospam>
Date: Sat Oct 02 2004 - 23:03:06 CEST

On 2004-10-02, Bartosz Imbierowicz wrote:
> po zalogowaniu sie na roota pokazują mi sie nastepujace komunukaty
> (zainstalowany slack'a 10 ) :
> -bash: cat : command not found
> -bash: id : command not found
> -bash: dircolors : command not found
> -bash: id : command not found
> przy uruchamianiu zwyklego "ls" rowniez command not found
> prosze powiedziec mi co musze zainstalowac i w jaki sposob to zrobic
> (poczatkujacy)

A po zalogowaniu na zwyklego usera nie masz problemow?

Najpierw sprawdz `echo $PATH'. U mnie wyglada tak:
/usr/local/sbin:/usr/sbin:/sbin:/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:\
/opt/bin:/usr/X11R6/bin:/usr/share/texmf/bin:/usr/lib/java/bin:/root/bin

Jesli na userze tez nie masz ls i innych, to pewnie brakuje ci
coreutils.

--
Stanislaw Klekot