[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: lilo

From: irok84 <clash7_malpka_poczta.fm>
Date: Thu Sep 30 2004 - 21:14:32 CEST

Tomasz Piwowarczyk wrote:

> Sprawdzilem z knoppixa uff. Komunikat pojawiajacy jest uzalezniony od
> tego, ze niema mozliwosci zachowania nadpisywanego mbr. Przy odpalaniu
> knoppixa caly system jest w (ro). Mozna to zmienic ale nie o tym mowa.

Miałem do wyboru kilka innych dystrybucji LIVE ale jakoś tak akurat
wybrałem do tych napraw knoppixa. I to był chyba błąd, bo np. PLD-Live
nie jest read_only.

> Polecam jesli masz 2 plyte slackware(10) nie pamietam czy przy 9.1 i 9 tez

mam, mam

> Odpalasz 2 plytke slacka w momencie pojawienia sie zapytania
> boot: piszesz #v+ bare.i root=/dev/hda8 #v- (tak kojarze ze twoja glowna
> partycja linuxa to hda8 jesli nie to nr zmienasz na taki jaki powinen
> byc). Po zaladowaniu sie systemu logujesz sie na roota (twojego
> systemowego) i wpisujesz lilo. To bedzie wszystko.

I to działa. Tylko musiałem zrobić parę poprawek w /etc/lilo.conf, który
w międzyczasie zdążyłem popsuć.

> Przy braku 2 plyty.

Na szczęście mam drugą płytę

> Sie rozpisalem ;]