[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: Pakiety tgz ???

From: tomjas <tomjas_malpka_DELETEITpoczta.onet.pl>
Date: Wed Sep 22 2004 - 14:45:30 CEST

W artykule <ciriph$3em$1@news.dialog.net.pl> josue napisał(a):

> Sory ze tak zarzucam grupe pewnie lamerskimi pytaniami ale chyba po to jest
> grupa zeby sobie pomagac. Mam sciagniete pakiety alsa(driver,lib,oss i
> utils) probuje je zamontowac przez installpkg, jestem zalogowany jako root
> i wywala mi ze "does't end in .tgz'' nie wiem o co chodzi, pewnie popelniam
> jakis prosty blad.Z gory dzieki

Pewnie masz spakowane źródełka - trzeba je rozpakować (tar zxvf plik.tgz)
a potem poczytać dokumentację, skompilować i zainstalować. installpkg
nie "montuje" plików tylko je instaluje - ale muszą być w formacie tgz -
nie myl formatu paczek dla slackware'a tgz ze spakowanym archiwum tar.gz
(często zamiast rozszerzenia .tar.gz jest po prostu .tgz).
Jeśli nie zamąciłem jeszscze bardziej to bardzo się cieszę, a jeśli tak
to polecam lekturę np. http://newbie.linux.pl/
Pozdrawiam.

--
tomjas