[ SlackList ] [ WkikiSlack ]

Re: slackware a partycje (nie systemowe)

From: Jakub Jankowski <shasta_malpka_spam.atn.pl>
Date: Tue Sep 14 2004 - 15:44:20 CEST

On Tue, 14 Sep 2004 15:11:01 +0200, piotrek wrote:

> Szykuje sie na wielka migracje, tzn. chce uczynic Linuksa moim pierwszym
> systemem. Windows bedzie drugim, zapasowym :)

Gratulacje! :)

> Wiem z grubsza jakie dac rozmiary partycjom systemowym, ale chce tez
> zrobic repozytowium pakietow dostepnych na www.slackware.com/getslack/

Jeśli Cię to interesuje, to prawie całe drzewo slackware-current (bez:
extra/source/*, pasture/source/*, testing/source/*) zajmuje trochę ponad
3 GB.

shasta@mambo:~$ du -sh slackware-current/
3,1G slackware-current/

> latwiej mi bedzie na biezaco aktualizowac repozytorium niz ssac co jakis
> czas cale obrazy plyt

Ja ściągam uaktualniam wszystko via rsync. Aktualizacja nocą na łączu
115kbps (SDI) sprawuje się wyśmienicie.

> Jak radzicie sobie z innymi danymi (multimedia, wazne dokumenty itp.)?
> Trzymacie je w /home czy na osobnej partycji?

Ja trzymam w /home, które jest na osobnej partycji ;-)

> pss Ze Slackiem mialem do czynienia i jestem w stanie poradzic sobie z
> systemem, nie wiem tylko jak podzielic dysk na partycje.

Nie chcę Ci specjalnie radzić, bo partycjonowanie dysku to bardzo
osobista czynność ;-), ale ja mam tak:

root@mambo:~# fdisk -l /dev/hda

Disk /dev/hda: 20.0 GB, 20003880960 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 2432 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes

   Device Boot Start End Blocks Id System
/dev/hda1 1 8 64228+ 83 Linux
/dev/hda2 9 70 498015 82 Linux swap
/dev/hda3 71 2258 17575110 5 Extended
/dev/hda4 * 2259 2432 1397655 7 HPFS/NTFS
/dev/hda5 71 678 4883728+ 83 Linux
/dev/hda6 679 2258 12691318+ 83 Linux

Powodzenia.

--